Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 29181 ggr
Moa-16
2013-06-21 11:12

"Inte tillräckligt med minne"(?)

Trots att jag har betydligt mindre bilder och appar än många andra så står det alltid att mitt minne är fullt. Nu senast står det även "Inte tillräckligt med utrymme, gå till iOS setting, allmänt >användning för att frigöra utrymme" … Jag kan inte hitta det, men menar dom att man ska ta bort appar/bilder? För jag har liksom inte många alls, vad kan vara fel? Förut kunde jag ha flera tusen bilder+appar…

Annons:
[Jens]
2013-06-21 12:34
#1

Om du går till Inställningar > Allmänt > Användning. Vad ser du där? 

Under lagring så kan man se hur mycket som är tillgängligt i din mobil samt hur mycket som används. Sedan har du en lista över alla dina program/appar som visar hur mycket de utnyttjar din telefon. I mitt fall så står det att jag har 1,4 GB bilder lagrade så det är inte mycket alls men i ditt fall så kanske något annat program eller app som toppar listan?

Har du t ex så mycket bilder så att det är det som är problemet så tycker jag du ska göra backup på bilderna och inte låta dom äldsta vara lagrade i telefonen men då är det verkligen mycket bilder du har. Spel tar ju väldigt stor plats och då är det bara att avinstallera spelet för att få mer lagringsutrymme. Oftast så ligger stora spel runt 1 GB och då skulle det vara så att du har t ex 10-15 stora spel installerade vilket vore galet för inte spelar man alla dessa samtidigt =) Det är bättre att ha en eller högst två samtidigt installerat.

Självklart kan det finnas andra program/appar som tar stor plats men du ser ju det där under Användning vad som tar stor plats och det bästa sättet att frigöra vissa program är att avinstallera det och installera det på nytt igen om man nu vill ha kvar det i telefonen.

Moa-16
2013-06-21 13:43
#2

Men grejen är just att jag nästan inte har några appar/bilder alls. Ändå står det att lagringsutrymmet nästan är fullt. Det som tar mest plats är spotify med 6,7 GB.

Niklas
2013-06-21 14:39
#3

#2: Hur mycket minne har telefonen? Om det är 16 gigabyte och Spotify tar nästan sju är jag inte förvånad över att det börjar ta slut.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Jens]
2013-06-21 15:03
#4

#2

Då är det Spotify som är den stora boven. 😉

Jag använder inte Spotify men jag har varit på deras supportsida och läst lite och där står det att man kan inte 'tömma cachen' utan att man måste avinstallera programmet och installera det igen. På så sätt kommer du frigöra en hel del cache som ligger i din telefon. Men om du gör detta var medveten att din spellista som du har skapat offline försvinner också.

How do I delete the synced offline file from my iphone?

If I Delete the Spotify app on iPad to clear the cache will it also delete my offline playlist?

Moa-16
2013-06-21 17:25
#5

Jag tog bort några spellistor och nu har jag mycket mer minne så ja, måste ha varit det!

Upp till toppen
Annons: