Annons:
Etikettappar
Läst 32863 ggr
Bazil99
11/3/13, 2:19 PM

Fel språk i iPhone-appar

Jag har precis köpt min iPhone 4s och allt funkar bra förutom att typ varannan av apparna jag laddar ner blir på kinesiska… Telefonen och iTunes är inställda på svenska, men varför blir vissa appar på kinesiska. Detta är väldigt jobbigt så jag skulle vara tacksam om någon visste vad problemet var!

Annons:
Niklas
11/3/13, 2:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Titta om du har rätt land och region inställt i App Store. Öppna fliken I blickfånget, tryck på ditt Apple-ID längst ner till vänster och välj Visa Apple-ID. När du har loggat in ser du vilket som är valt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Bazil99
11/3/13, 4:20 PM
#2

Tack för hjälpen, men det är inställt på Sverige…. ändå så blir några appar på kinesiska, men inte alla. Man kan inte välja språk på appen när man laddar ner den eller något sånt?

[joab]
11/3/13, 7:58 PM
#3

Kan du ge exempel på en app som blir på engelska?

Bazil99
11/8/13, 10:32 PM
#4

B.la. Facebook, Twitter och Instagram blir på engelska och b.la. kik och spotify blir på kinesiska.

claxx
11/22/13, 8:33 PM
#5

Jag har exakt samma problem, men mina blir på spanska. Gäller Dropbox och Spotify

claxx
11/22/13, 8:56 PM
#6

Jag testade att gå in under Allmänt->Internationellt och bytte språk till engelska, trots att det stod på svenska. Då kunde jag tanka hem de engelska versionerna iallafall, vilket är bättre. När jag bytte tillbaka till svenska fick jag fortfarande de engelska

Annons:
Niklas
11/25/13, 9:18 AM
#7

#5: Spotify och Dropbox finns inte på svenska.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Lulleliv
11/11/15, 10:24 PM
#8

Jag hade samma problem på kik men jag gick in på Allmänt>Språk och region. Sedan står det om man har några fler språk än svenska

Upp till toppen
Annons: