Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 24698 ggr
Lamina
2013-11-07 16:02

Alla kontakter försvunna i iPhone!

Jag börjar bli redigt less på min iPhone 4. Den är inte gammal, typ 1-1 1/2 år, men den bara segar och krånglar och är allmänt jobbig. Nu senast tycks alla mina kontakter i telefonboken ha försvunnit! Dom är bara puts väck! Jag har fortfarande kvar namnen på kontakterna om jag tittar under meddelanden eller senaste samtal. Men i telefonboken finns dom inte. Jag prövade att lägga in en ny kontakt med ett nummer jag inte haft i telefonboken förut. Men jag kan inte hitta den heller. Funderar på att slänga telefonskrället i väggen, men har inte råd att köpa någon ny. Så någon kanske kan tipsa mig om vad som är fel istället?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
2013-11-07 18:19
#1

Och nu är dom lika plötsligt tillbaka igen, tillsammans med 100+ personer jag aldrig ens hört talas om. Är väl från Facebook antar jag… Det blir nog ingen iPhone nästa gång…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Niklas
2013-11-07 20:16
#2

Synkar du iPhone med något annat, exempelvis iCloud eller Google?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Lamina
2013-11-07 20:31
#3

Jag har iTunes på datorn, men jag brukar sällam koppla ihop mobilen med den och jag gör aldrig något i iTunes. Men jag laddade in en bild i datorn igår.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Intrifast
2013-11-08 09:20
#4

Jag har också problem med adressboken i min IPhone 5 (har inte uppgraderat till senaste IOS-version).

Av och till försvinner kontakter. Ibland beror det på att en liten bock försvunnit och det har jag hittat i "Visa alla kontakter". Om jag kryssar i "alla Exchange" så får jag upp ALLA möjliga (läs: omöjliga) mailkontakter från t.ex. jobbet.

Jag kan redigera "Alla Exchange" och ta bort. Men varje kontakt måste öppnas separat och deletas. Det tar en enorm tid!

Finns det en smidigare väg?
Egentligen vill jag bara ha en lista för kontakter. Idag har jag två ("Contacts" och "Favoritadresser"). Kan man slå ihop dem på min IPhone?

Jag synkar regelbundet mot MS Outlook  på min PC hemma. (aldrig på jobbet och det är där alla "Alla Exchange" kommer ifrån)

Niklas
2013-11-08 09:20
#5

Så du använder inte iCloud, Hotmail, Gmail, Yahoo! mail eller liknande?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Lamina
2013-11-08 09:29
#6

#5 Jag får min mail från mitt hotmailkonto till min iPhone om det är det du menar. Och jag surfar på Facebook och iFokus på mobilen. Men jag har inte haft dethär problemet förut. Och jag har inte gjort nånting annorlunda. -.-

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Niklas
2013-11-08 09:48
#7

Vilken Version av iOS har du?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Lamina
2013-11-08 10:52
#8

7.0.3

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Niklas
2013-11-08 11:01
#9

I så fall måste du ha uppgraderat nyligen och det kan ha gjort att någon inställning ändrades. Gå till Inställningar > E-post, kontakter, kalendrar och in på ditt e-postkonto. Är det aktiverat att du ska Synka kontakter där? Titta sen under Inställningar > Facebook. Är det aktiverat att Kontakter får använda Facebook?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
2013-11-08 11:03
#10

#4: Jag såg inte din fråga förut. Du kan också titta på de saker jag föreslår i #9.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Lamina
2013-11-08 11:18
#11

#9 Nja, det var ett tag sen. Men jag prövade det du sa, och nu är alla kontakter borta igen.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Niklas
2013-11-09 10:07
#12

#11: Vilka inställningar har du nu?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Lamina
2013-11-09 10:21
#13

Jag stängde av kontakter för hotmail och Facebook, och då försvann allt. Sen noterade jag att iClouds kontakter också var avstängda. När jag satte på dom fick jag tillbaka mina kontakter. Men jag hade inte rört några av dom inställningarna eller gjort något annat ovanligt med telefonen. Så det måste vara något den hittat på själv. Skräp…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Niklas
2013-11-09 14:18
#14

#13: Okej, så nu är allt som du vill ha det igen?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Lamina
2013-11-09 14:21
#15

#14 Nej, nu har telefonskrället hittat nya sätt att krångla på. Men jag ska starta en ny tråd om det när jag kommer hem.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Niklas
2013-11-09 14:27
#16

Okej, du är välkommen åter!


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Lamina
2013-11-09 14:45
#17

Ja just det, tack för hjälpen.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

carpart
2014-02-17 13:15
#18

#10 Jag har samma problem. Alla mina kontakter försvan, gjorde inget med mobilen. Den är varken synkad till iCloud eller nått email konto. Det som hände var att jag märkte att det krånglade med iMessage sen så såg jag att alla kontakter var borta. Nått du kan hjälpa mig med ? Det jag kan göra är att återställa telefonen till senaste säkerhetskopiering men då får jag inte med dom nya kontaktena. Tycker inte att konktakter skall försvinna bara så där utan att man gör nått med telefonen. Det är en Iphone 5S med iOS 7,0,4

Niklas
2014-02-17 13:56
#19

Har du tittat på förslagen i #9?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

carpart
2014-02-17 14:02
#20

#19 Jepp det har jag gjort…hade inte på nån synkning på nått av de

Annons:
Niklas
2014-02-17 16:52
#21

Gör du dina säkerhetskopior med iCloud?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

LindseyVonne
2015-11-03 09:50
#22

Ja men det är bara att ladda ner filen inga konstigheter med det.

Läs här hur man går tillbaks.

How to restore contacts on iPhone

adress
2015-11-03 11:24
#23

#22 Du vet att tråden är från 1 till 2 år gammal - hoppas jag 😉

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Upp till toppen
Annons: