Annons:
Etikettvarningar
Läst 11433 ggr
Castiel.
2014-02-20 20:39

Apple ID hackat???? HJÄLP!

Jag har fått ett mail från Apple där det står såhär:

"Dear Apple Customer,

Your Apple ID was just used to download "World War Z" from the iTunes Store on a computer or device that had not previously been associated with that Apple ID.

If you initiated this download, you can disregard this email. It was only sent to alert you in case you did not initiate the download yourself.

If you did not initiate this download, we recommend that you go to http://iforgot.apple.com to change your password, then see Apple ID: Tips for protecting the security of your account for further assistance.

Regards,
Apple"

Vad gör jag? Någon har ju fått tag på mitt Apple ID, tänk om denne köper något och skickar fakturan till mig???? HJÄLP OMGÅENDE!

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Annons:
Razzora
2014-02-20 20:45
#1

Om du inte har laddat ner programmet så ska du byta lösenord på http://iforgot.apple.com

Faktura går aldrig att skicka, men om du har ett kontokort kopplad till detta ID så kan du alltid ringa till supporten och säga till dom att du inte har laddat ner detta program(om det skulle vara en betalapp, och du har ett kontokort kopplat till det appleID:t) . Så ska de nog kunna hjälpa dig med det.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Castiel.
2014-02-20 20:58
#2

Nu har jag gått in och ändrat precis allting. Det värsta är att jag har mitt kreditkort kopplat till mitt Apple ID så jag hoppas för fan att den som laddade ner World War Z inte köpte det.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Razzora
2014-02-20 21:03
#3

Ring till supporten så kan de ta reda på det, eller om du kollar in på ditt konto (nu antar jag att du har bankdosa så att du kan komma åt ditt konto hemifrån) eller ringer din bank för att kolla så att inga pengar har dragits ifrån det kontot.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Razzora
2014-02-20 21:05
#4

Glömde lägga med numret till supporten: 020100529 

finns även här(samtalet kostar som ett vanligt lokalsamtal): Apple support

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Castiel.
2014-02-20 21:21
#5

Frågade på Apples forum och det blev bekräftat att det var ett virus mail. Som tur var så klickade jag inte på länkarna i mailet, men har ialla fall ändrat mitt lösenord.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Razzora
2014-02-20 21:23
#6

Aha, så bra att du fick bekräftat att det egentligen inte var någon som hade snott ditt konto. Även om det är skrämmande att få ett sådant mail. Men det är bra att du ändå har ändrat på lösenordet bara utifall att..

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Castiel.
2014-02-20 22:33
#7

Nu har jag ett annat problem… Efter att jag ändrade mitt lösenord så slutade iMessage att fungera. Har nollställt nätverksinställningarna på telefonen och aktiverat iMessage på nytt men det funkar inte…

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Razzora
2014-02-20 22:47
#8

Du måste ändra lösenordet, eftersom alla apparna kräver AppleID, om jag inte minns fel så ska det finnas under inställningar-> iMessage Där ska du sedan kunna ändra lösenordet. 

Det är för att du ändrade lösenordet på ditt konto som detta händer. Nackdelen med att ändra lösenord tyvärr..

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: