Annons:
Etikettipad
Läst 7782 ggr
volvomasen
3/1/14, 10:07 AM

Meddelanden från min Ipad levereras inte

När jag försöker skicka meddelanden från min iPad till vissa personer som har Iphone5 får jag som svar "Inte levererat". Jag har försökt med både mobilnummer och email-adress som jag hämtat från "Kontakter". Mobilnumret har jag också slagit in "manuellt". Det fungerar till andra personer på kontaktlistan. Vad kan det bero på?

Annons:
[Jens]
3/1/14, 11:31 AM
#1

Det där har hjälpt genom att lokalisera ursprungsmeddelandet med 'Inte levererat'. När det väl en gång inte blir levererat så bygger det på med fler sådana. Sök efter den första 'icke-levererade-meddelandet' och rensa bort den och alla efterföljande så löser du problemet.

Lättast är nog att tömma alla meddelanden man har skickat och tagit emot men det kanske man inte vill?

volvomasen
3/2/14, 9:51 PM
#2

Jag har följt rådet att rensa bort alla "icke levererat" samt även tömt alla meddelanden men det har inte hjälpt. Jag är tacksam för nya förslag.

Niklas
3/2/14, 10:27 PM
#3

Du kan prova att nollställa nätverksinställningarna. Inställningar > Allmänt > Nollställ. Du kommer att få skriva in lösenord till trådlösa nät igen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: