Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 21267 ggr
Lilleskuttan
2014-04-06 21:45

Iphone 5 laddas ur snabbt i kyla

Tänkte bara höra här om det är något fel på
min iphone eller om alla iphonar håller på såhär..

Min iphone har alltid dött när det är minusgrader ute.
Har svurit mååånga gånger då jag inte ens kan skicka iväg
ett sms på vintern utan den dör!
men nu senaste tiden så dör den om det är kallare än ca 6-7grader ute och säger att den behövs laddas, väntar jag ca 20min
går den att sätta igång igen och då står det att det är mer än 50% batteri kvar. men den dör snabbt därpå om jag håller på med den.
Sätter jag på musik snabbt som attan i headset så kan jag lyssna och ta emot samtal hur länge som helst. Är det något fel på den, eller dör alla (jävla) iphoner såhär?! Börjar bli riktigt less då jag inte kan hålla på med mobilen ute längre alls! Inne dör den aldrig..

Ska jag kontakta reperation och be dem kolla den?
Det här är redan min andra iphone som strular. Och på förra var det datorfel så fick en ny (den här) men den är ju lika dum i huvudet som den andra. Gaah!

Annons:
[[Boris Sager]]
2014-04-06 21:57
#1

Har också en iphone 5 S, som inte strular alls. Har haft iphones , som fungerat jättebra. Har du originalladdare?

Begär reparation!

[MrDiabolic]
2014-04-06 22:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Say no more…

Lilleskuttan
2014-04-07 08:38
#3

#1 ja det är original Laddare.
Ska prata med mamma så vi får lämna in den.

Niklas
2014-04-07 10:17
#4

#0: Hur gammal är telefonen? Kan det vara så att batteriet börjar bli dåligt?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Lilleskuttan
2014-04-07 13:20
#5

#4 vet inte riktigt när jag köpte den, men gissar i augusti..

Charlott_
2014-04-07 14:02
#6

Tror inte de är batteriet. För så gjorde min 4:a. Kan inte använda den alls idag så har nu en HTC tills vidare. Jag älskar iPhone men så jäkla synd att den fick de problemet..

Kunde inte ha nätverket på för då dog den, kunde inte göra ngt, inte prata i tele ute, fick ha den i bh:n för att hålla den varm å massa skit :(

Annons:
Niklas
2014-04-08 11:58
#7

#5: Gå tillbaks till butiken och låt dem lösa det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Tuulikki]
2014-04-11 18:47
#8

Min är likadan. Trist😭

Andreag00
2014-04-19 09:25
#9

min är oxå så men nu börjar det bli varmt så nu funkar den iaf några timmar

Wille, Puffe, Doris 

Mattis99
2014-04-21 20:54
#10

Troligtvis är det ingen defekt utan helt enkelt för att batterier får sämre kapacitet i kyla. Ingen som bara gäller iphones heller, kan dra några exempel jag vet: Iphone 4S: dör i kyla Iphone 5: dör ibland i kyla Iphone 5S: dör inte i kyla Iphone 5C: dör inte i kyla Samsung G S2: dör ibland i kyla Samsung G S3: dör i kyla Samsung G S4: dör inte i kyla

Wennehak
2014-04-30 04:10
#11

Jag hade samma problem. Jag åkte till Apple-store i Täby och fick batteriet utbytt och efter det funkar den klockrent. 1års garanti är det på batteri. Om telefonen är äldre kan du få detta via reklamation och åberopa konsumentköplagen som gäller i upp till 3 år. Min telefon var 1 år och två dagar men de fixade det ändå :-)

Maianilsson
2016-01-04 11:47
#12

Nej det är så här, mobilen dör i kyla pga något som händer med batteriet. Det är inte fel på mobilen om den dör utan är det för kallt så klarar inte mobilen av det. Man kan dock köpa ett skal som gör att man kan ha mobilen längre i kylan!

adress
2016-01-04 23:26
#13

Har aldrig haft problem med kylan i 8år med iPhone. Men det är klart - som kille har jag den mest i fickan - när den inte används. Har aldrig förstått varför man måste gå och skylta med den i handen hela tiden. Lättare att tappa - lättare att få den snodd . Med telefon i fickan skyddas den mot kylan - och man har två händer fria - om ngn skulle få för sig att försöka sno telefonen.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Annons:
[Tuulikki]
2016-01-05 18:31
#14

#13 När jag hade iPhone hade jag den alltid i fickan, den dog ändå. Det tog dock längre tid för den att bli kall när jag hade den i jackfickan med värmande händer och fleecefoder, men i jeansen blev den kall och stendöd :P

Enda gången den var uppe i kylan var när jag pratade i telefon, och då hade jag vante + att telefonen var mot min kind. Då blev den alltså varm, och dog inte :)

[Empisen]
2016-01-08 10:59
#15

Jag har haft både iPhone 4, 5, 6 och nu har jag en 6s plus. 
5:an var den sämsta, precis som du säger klarade den inte minusgrader, kompisens var exakt likadan. 
Tog man upp den ur fickan med under 40% batteri kvar så dog den.

Upp till toppen
Annons: