Annons:
Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 3259 ggr
Teddymarsvinet
4/13/14, 10:09 PM

Helt svart skärm på regnskadad iPhone

Igår låg min Iphone 4s ute i regnet en kort stund och han inte bli jätte blöt. Den funkade utmärkt fram tills ikväll då den laggade sönder så jag låste den. Nu kan jag inte låsa upp den igen! Skärmen är helt svart men om jag håller inne hemknappen så kan jag prata med siri och när jag sätter i laddaren låter det osv. Jag kan inte ta imot sms eller samtal heller. Den är lixom igång men skärmen är död. Det är ju inte säkert att lagget berodde på regnet. Men har ni några tips på vad man kan göra?🤔

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Annons:
annia1
4/13/14, 11:42 PM
#1

Det jag sett här på sajten är att man ska stänga av iphonen direkt och lägga den i en påse med okokt ris en vecka.

.

Teddymarsvinet
4/14/14, 12:36 AM
#2

#1 Hm, jo men det jag undrar över nu är mer hur jag ska lyckas starta om min telefon.

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Niklas
4/14/14, 4:26 PM
#3

Du ska inte starta om din telefon. Gör du det ökar du risken att den blir permanent skadad (fast det har du kanske redan gjort).


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Teddymarsvinet
4/14/14, 6:16 PM
#4

#3 Nej, jag kan inte starta om den. Skärmen är lixom död men telefonen är igång. Det vibrerar när jag sätter i laddaren osv. Och förut kunde jag prata med Siri men nu fungerar inte det längre.

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Niklas
4/14/14, 7:53 PM
#5

Följ tipset i #1. Det ger dig störst chans att rädda den.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Teddymarsvinet
4/16/14, 11:25 AM
#6

Riset fungerade och den är igång nu! :)

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Annons:
Upp till toppen
Annons: