Annons:
Etikettfoto-film
Läst 4439 ggr
Appelkakan
4/22/14, 9:28 AM

Utöka minnet i iPhone 4S?

Jag är helt ny på detta med iPhone, & köpte dumt nog enklaste 4S 8gb-modellen då jag inte använder så mycket appar osv. & tänkte att det skulle räcka. Däremot är jag en flitig kameraanvändare, men var helt övertygad om att man som på alla mina tidigare telefoner skulle kunna peta in ett SD-kort att förvara bilderna/filmerna på & slippa nöta på internminnet…men tji fick jag! Framför allt verkar det vara videos som fullkomligt ÄTER utrymme, & jag kan bara ha några stycken innan telefonen säger att det är fullt. Mina frågor lyder nu alltså:

- Kan man minska ner bild- & filmkvaliteten på något vis?

- Kan iCloud användas som utökad förvaring annars, eller försvinner de filer man lagt till där om man tar bort dem från originalkällan? Har inga andra enheter som jag vill dela filerna med(vilket väl är det ursprungliga syftet), utan tänker mer om man kan köpa loss mer minne på den vägen..

Andra tips & idéer mottages tacksamt! Äv om jag gissar på att det bara är att lägga över bilder på datorn & radera från telefonen som gäller..

Annons:
Niklas
4/22/14, 9:36 AM
#1

1. Nej, kvalitén i den inbyggda kamera-appen är högsta möjliga. Däremot finns det andra appar som kan spara i sämre (och bättre) kvalitet. 2. Nej, iCloud är inte tänkt att vara extern lagring. Jag tror att det enklaste för dig är att installera Dropbox och aktivera Camera sync. Med Camera Sync sparas bilder och filmer i telefonen i Dropbox och förs automatiskt över till datorn när den är på och ansluten till nätet. Gillar du inte Dropbox rekommenderar jag BitTorrent Sync som inte mellanlagrar bilderna någonstans utan för över dem direkt till datorn. Det förutsätter att både iPhone och dator är igång samtidigt. Jag använder den här lösningen för mina bilder i iPhone.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: