Annons:
Etikettios
Läst 4397 ggr
Niklas
2014-06-02 21:26

Här är nyheterna i iOS 8

WWDC 2014

OS X Yosemite

  • 9 miljoner registrerade Apple-utvecklare.
  • 80 miljoner Mac-användare.
  • Mavericks har installerats 40 miljoner gånger på ett halvår. Snabbaste av något operativsystem någonsin.
  • OS X Yosemite heter nya versionen.
  • Dark Mode i menyer.
  • Today View i Notiser.
  • Spotlight söker både i datorn och bland mängder av externa källor.
  • Det går att ha app-widgetar i Notiscenter.
  • Spotlight kan göra konvertering av måttenheter.
  • iCloud Drive låter dig dela dokument mellan olika appar och mellan OS X, iOS och Windows.
  • Mail Drop lagrar stora e-postbilagor så att du kan skicka stora filer. Upp till 5 GB stora bilagor. Krypterat.
  • Med Markup kan man rita på bifogade bilder, pdf:er med mera i mail.
  • Safari har fått mindre påträngande gränssnitt.
  • Safari är snabbare och mer energisnål än någonsin. Bättre än alla andra webbläsare.
  • Skrollbara flikar.
  • Med ett klick kan man dela bilder med sina senast använda kontakter i Safari.
  • Continuity låter dig fortsätta på Macen med det du började på i iOS. Och vice versa.
  • AirDrop fungerar mellan iOS och Mac.
  • AirPort känner om din iPhone är i närheten och frågar om du vill ansluta till den som hotspot.
  • Du kan besvara telefonsamtal i Macen när iPhone är i närheten. Det går att ringa telefonnummer direkt från Safari i Macen om du vill.
  • Utvecklarversion av Yosemite är tillgänglig från idag. Släpps i höst och är gratis.
  • Alla kan bli betatestare för OS X nu. Man anmäler sig via hemsidan.

iOS 8

  • 200 miljoner iPad sålda, 500 miljoner iPhone. 130 miljoner köpte sin första Applepryl senaste året.
  • Hälften av alla iPhoneköpare i Kina bytte från Android.
  • Kundnöjdheten med iOS är 97 procent.
  • 9 av 10 iOS-användare har senaste versionen. I Android är det 9 procent.
  • 99 procent av alla malware hittas i Android.
  • Interaktiva notiser. Du kan exempelvis besvara meddelanden direkt.
  • Nya gester för att hantera mail.
  • Det går att lägga mail åt sidan och jobba vidare i inkorgen.
  • Dubbelklick på hemknappen visar nu kontakter också längst upp.
  • Spotlight får samma typ av förbättringar som OS X.
  • QuickType stöder “predictive typing suggestions”, ungefär som SwiftKey. Lär sig ditt skrivsätt.
  • Continuity.
  • Gruppmeddelanden.
  • “Tap to talk” i meddelanden. Även för video.
  • iCloud Drive.
  • Mängder av förbättringar för företag. 98 procent av Fortune 500-företagen använder Apples prylar.
  • HealthKit är en ny funktion som samlar allt som har med din hälsa att göra. Appen heter Health.
  • Family Sharing låter familjen dela saker. Musik, filmer, appar, kalendrar, påminnelser och håller reda på alla enheter. Gäller upp till sex familjemedlemmar.
  • Nya sökmöjligheter i Bilder.
  • Förbättrad redigering av foton i Bilder.
  • Jobbar med ny fotofunktion (Bilder) i Mac också. Kommer i början av nästa år.
  • Nya lagringsmöjligheter för bilder och filmer i full upplösning.
  • Siri kan känna igen musik och är bättre på att känna igen tal. 22 nya språk.
  • 1,2 miljoner appar i App Store. 300 miljoner människor besöker App Store varje vecka.
  • App Store förbättras. Rabatt vid köp av flera appar. Förhandsgranskning av appar.
  • TestFlight hjälper till med betatestning av appar.
  • SDK får den största uppdateringen sen App Store. 4.000 nya utvecklar-API:er. Appar kan dela tjänster med varandra.
  • Tredjeparts-appar kan skapa widgetar.
  • Tredjepartstangentbord kan installeras.
  • Touch ID kan användas av tredjeparts-appar.
  • HomeKit är ett protokoll för hemelektronik som kan kommunicera med varandra.
  • CloudKit.
  • Nytt programmeringsspråk, Swift. Enkelt som ett scriptingspråk. Dokumentation finns i iBooks store.
  • iOS 8 beta släpps idag. Skarp Version släpps i höst.

Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Razzora
2014-06-02 21:33
#1

Skulle jag kunna få låna eller kanske länka hit så att de som är inne på mobiltelefoner också kan få del utav denna underbara listan?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Niklas
2014-06-03 05:48
#2

Javisst.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[vinterflinga]
2014-06-04 21:08
#3

Jag antar att jag inte kan ta del av iOS 8 då jag har Iphone 4 ? :/

Niklas
2014-06-05 11:26
#4

Det stämmer.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[vinterflinga]
2014-06-05 17:58
#5

Usch så trist, vilken Iphone måste jag köpa för att jag ska kunna det? :)

Niklas
2014-06-05 21:01
#6

iPhone 4S.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
[vinterflinga]
2014-06-21 09:28
#7

Jag funderar faktiskt på att köpa en 4s , många tycker ju att jag borde köpa en nyare modell,men jag har inte råd med det samtidigt som jag gillar den mindre modellen och trivs med den i övrigt :)) ,jag saknar bara att inte kunna hänga med i uppdateringarna :)

När jag i såna fall byter , kan jag spara över mina sms i den nya? om jag gör en säkerhetskopia, ? hoppas :)

Niklas
2014-06-21 11:25
#8

#7: Har du en iPhone nu? I så fall kan du ta med inställningar och innehåll till den nya om du synkar med iCloud först. Har du en mobil av annat märke kan du inte det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[vinterflinga]
2014-06-21 13:46
#9

Jag har en iPhone nu, 4'an :) hur gör man för att Synka med iCloud? :)

Niklas
2014-06-21 16:27
[vinterflinga]
2014-06-23 19:18
#11

TACK för hjälpen :))

[vinterflinga]
2014-06-30 07:57
#12

Jag hoppas 4s räcker ett tag iaf så jag kan hänga med i uppdateringarna lite ? , jag vet ju att 5'an är den bästa,men bara att iaf kunna ha iOS 8 är ju bättre än 7 :))

[mommo 12]
2014-07-02 19:44
#13

OS?

Annons:
[vinterflinga]
2014-07-09 07:58
#14

Jag funderade på något, jag kommer inte ihåg vilken uppdatering det var ,men vid någon så blev bakgrundsbilden mycket mörkare än tidigare ,det var verkligen stört mig… :/ jag gillade den innan då den var ljus. (jag har ju displayen så ljus som det går såklart) men iaf….är det något de har tänkt att ändra på i iOS 8 ?

om jag köper 4s kommer jag bara kunna ha iOS 8 och inte kunna uppdatera mig längre än så ?

Hoppas någon vet :)

Niklas
2014-07-09 14:50
#15

Man vet inte med säkerhet i förväg hur många versioner av iOS som kommer att stödja en iPhone-modell.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[vinterflinga]
2014-07-09 18:29
#16

Nej okej, vad synd…har verkligen inte råd med någon ännu dyrare modell :O

Niklas
2014-07-10 09:10
#17

Men iOS 7 är det väl inget fel på?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[vinterflinga]
2014-07-10 09:29
#18

Nejdå :) jag är mera ute efter att kunna förändra utseendet lite och det verkade som man kunde det LITE mera med iOS 8 ,ändra form och lite sånt på apparna :)

Upp till toppen
Annons: