Annons:
Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 1758 ggr
iidae
2014-07-16 20:37

wifi

Har nyss hämtat ut min 5a från lagning..  Lämnade in den pga att wifi inte ville funka…  Alla andra har inga problem med att va på mitt wifi hemma, och under tiden den va inne så hade ja samsung, även där inge problem med att va inloggad på wifi..  Nyss fått igång min 5a, och har ja wifi på, så funkar inte vissa appar? Nån som vet nått eller äre bara att lämna in den igen? Blir tokig!!

Annons:
[Jens]
2014-07-20 11:04
#1

Hur gammalt modem har du? Vilket märke m.m. ?

[Jens]
2014-07-20 11:12
#2

Att jag frågar dig om modem m.m. är att någonstans långt bak i minnet så vet jag att iPhone 5 har problem med 'gamla modem/router' eftersom de kör med en ny standard för att höja säkerheten ytterligare i telefonen. Vad för standard kan jag inte svara på för det är just det som jag har glömt. 🤔🙂

Jag googlade lite men tyvärr så hittar jag inte informationen som jag gärna skulle vilja dela med mig. Det gäller t ex inte iPhone 4, Samsung m.m. utan enbart iPhone 5C och 5S så jag misstänker att det kan vara det som är problemet som du har.

iidae
2014-07-21 13:56
#3

#2  - hm ingen aning, men både modem och router är nya från slutet av mars/början april… fick nya då jag hade problem med mitt internet, det va nog i den svängen som jag fick problem :/

[Jens]
2014-07-21 17:55
#4

Det är synd att jag inte kan komma på det där med 'standard-grejen' som jag pratade om men du kanske skulle kunna ringa och höra med en apple-butik och fråga vad det kan vara. Vad är det för stöd i modem/router som den måste ha för att kunna använda en iphone 5.

Det hade något med säkerhet att göra om jag inte minns fel.

[Jens]
2014-07-21 18:03
#5

Det du skulle kunna göra är att prova att logga in på någon annans wi-fi med din iphone och fungerar det så är jag inne på rätt spår.

[Jens]
2014-07-23 09:53
#6

Nu har jag googlat i 2 timmar för att hitta det jag tänkte på och det handlade mest om Netgear-modem men jag tycker ändå du ska prova hos någon annans wi-fi och se om du får samma problem där.

Annons:
Upp till toppen
Annons: