Annons:
Etikettapple-id
Läst 3576 ggr
Nela05
2014-08-15 15:33

Glömt Apple-ID

hej! Dottern har "råkat" låsa sin telefon och glömt koden. Jag har kört en återställning  ( allt enligt apple)och när jag nu aktiverar den så efterfrågar den ett appleid jag inte känner igen som telefonen tydligen är knutet till. Den är inte kontinuerligt uppdaterad mot iTunes och hon har inte använt det kontot sen vi öppnade telefonen då hon köper appar via mitt konto för att vi ska ha koll. Jag köpte telefonen begagnad av min kusin och kan alltså inte knalla in på ngn applestore och be dem öppna dem. Finns det något som helst sätt att komma runt detta? Jag har testat " glömt id" på appled egen support men utan någon framgång och hennes mailadress är det inte . Ja, jag vet, super slarvigt av oss men tänkte inte mer än att telefonen skulle igång.. Vad sjutton gör jag nu?

Annons:
[Jens]
2014-08-16 16:14
#1

Det är inte så att det är din kusins apple-id som har dykt upp? Isåfall kontakta kusinen.

Nela05
2014-08-18 09:38
#2

hej! Tyvärr inte :( Det har vi testat. men tack ändå!  Ska ta mig till en butik och kolla om de kan hjälpa men det känns lönlöst , hur ska de veta att jag är ärlig och telefonen är vår och inte stulen?

[Jens]
2014-08-18 16:28
#3

#2

Ja det är ju det som är problemet. De kanske inte litar på dig.

Upp till toppen
Annons: