Annons:
Etikettinställningar
Läst 5734 ggr
[Jens]
8/16/14, 4:10 PM

Vägra Facebook Messenger !

Det är inte alla som uppskattar att Facebook tvingar oss att använda sig av en ytterligare app (Facebook Messenger) bara för att kunna chatta med sina vänner.

Nu har The Guardian hittat en lösning på detta och är inte alls krånglig att göra:

1. Gå in i Facebook-appen och tryck på fliken för Meddelanden längst ner.

2. Tryck på Installera.

3. När telefonen byter till App Store, påbörjar nedladdningen av Messenger, så stoppa den direkt.

4. Gå tillbaka till Facebook-appen och se dina meddelanden.

Annons:
JustMySelf
8/17/14, 12:01 PM
#1

Vad är problemet med messenger-appen? Eller är det bara att det är en till liten ruta som stör?

[Jens]
8/17/14, 1:59 PM
#2

Som jag ser det så vill jag inte ha två appar för att kunna använda mig av Facebook utan det var så bra som det var förut. Sedan varför gör de en extra app? Funderingarna är många och rykten går och är dessa rykten sanna så lär det vara en och en annan som lägger av med FB helt.

Sessan1
8/17/14, 6:51 PM
#3

Håller med dig JensW , Varför ha två appar? Det räcker väl som det var tidigare med den delen där man chattar nere i högra hörnet där på FB, Varför ska det behövas en extra app för att chatta, förstår jag mig inte på??

Har länge funderat på att lämna FB också, av andra  anledningar, mycket man inte  förstår sig på, när dom ändrar hela tiden på så mycket.

Men jag får ta mig en stor funderare hur jag ska göra.

[Jens]
8/17/14, 7:41 PM
#4

#3 Är inne på samma spår att bara lägga av med Facebook men inte att ta bort kontot utan låta ha den kvar med tanke på 'gamla skolkamrater' m.m. fast dom behöver man ju inte prata med jämnt utan det kan vara då och då och det räcker att man har fejjan igång på datorn.

[joab]
8/18/14, 12:50 PM
#5

Jag gissar att det beror på Facebooks köp av meddelandeappen WhatsApp. Ett möjligt scenario är att Facebook på sikt skrotar WhatsApp-appen och lägger över alla deras användare till Messenger. Varav många av dom användarna inte går att tvinga till Facebook.

M A N I N A N
8/21/14, 10:21 AM
#6

Det funkar inte här. (iPhone 4s) Jag har redan Messenger. Tog först bort det genom att trycka på ikonen och sen på krysset. Ska man kanske ta bort Messenger i iTunes först?

Annons:
[Tuulikki]
8/21/14, 1:15 PM
#7

Jag tycker det var smart :P Nu kan jag ha bara Messenger-appen för att chatta med kompisar och behöver inte ens ha den vanliga FB-appen!👍

[Jens]
8/21/14, 5:58 PM
#8

#6 Det ska fungera. Försök igen för jag har gjort det på mina vänners telefoner också och det funkar fint.

Upp till toppen
Annons: