Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 1977 ggr
isla
2014-08-21 13:08

Iphone 4, rensa öppna appar?

Om jag dubbelklickar på runda knappen längst ner på telefonen så får jag upp alla sidor/appar som jag använt sista tiden. Jag vill rensa bort de, eftersom det bla drar på batteriet, men det går inte. Har det blivit någon ändring från tidigare på hur man tar bort detta eller är det min telefon/mig det är fel på?

Annons:
satsuke
2014-08-21 13:11
#1

På min så drar jag dem uppåt bara så försvinner de. funkar inte det?

[Tuulikki]
2014-08-21 13:11
#2

Det drar inte på batteriet att "ha igång" många appar. Hoppas att Niklas hoppar in här och förklarar för jag kan inte förklara på något bra sätt.

Ibland vill man ju dock avsluta appar om de hänger sig eller liknande. Då dubbelklickar du på hemknappen och sen drar du apparna uppåt, så stängs de :)

Niklas
2014-08-21 15:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#1: Precis, dra miniatyrbilden av appen, inte ikonen, uppåt så stängs den. #2: Just det, i de senare versionerna av iOS lagras en "bild" av var appen befann sig senast så att den inte ska behöva ta något av arbetsminnet när den inte används.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Tuulikki]
2014-08-21 22:42
#4

#3 Kanon att du såg detta och kunde förklara!👍

Avslutade alltid mina appar men har lagt av med det sen jag läste artikeln/tråden om hur man sparar batteri på telefonen😃

isla
2014-08-21 22:59
#5

Tack för hjälpen!

Har läst att det ska vara ett sätt att förlänga batteritiden på, men då kanske det inte är så. Tack ändå. :)

Upp till toppen
Annons: