Annons:
Etikettnyheter
Läst 2142 ggr
[Jens]
2014-08-24 17:04

Apple byter batterier på iPhone 5

Batteriet på vissa Iphone 5 är sämre än vad det borde vara, och Apple inleder ett utbytesprogram för gratis byte av batteri.

Många användare av Iphone 5 upplever att batteritiden inte är vad den borde vara, även med tanke på att batteriet har slitits sedan telefonen köptes. Typiska symptom är att telefonen plötsligt får slut på batteri, och måste laddas oftare än normalt. Apple inleder nu ett utbytesprogram för Iphone 5-enheter med vissa serienummer.

Programmet innebär att batteriet utbytes gratis, och reparationen kan utföras både i en Apple-butik eller hos en auktoriserad återförsäljare. Det får inte finnas några skador på telefonen som påverkar batteriet, och om enheten har andra skador som kan påverka själva bytet, som exempelvis en sprucken bildskärm, måste det felet åtgärdas innan ett byte kan ske.

Annons:
[joab]
2014-08-25 15:25
#1

På denna länk kan man kolla om ens iPhone 5 är berättigad till batteribyte eller inte. Enligt Apple är det ett fåtal procent av sålda iPhone 5 som är berörda:
https://ssl.apple.com/se/support/iphone5-battery/

[Jens]
2014-08-30 06:37
#2

Mina två telefoner iphone 5 och 5S omfattade inte av garantin men det visste jag redan eftersom jag inte har haft några problem med batteritiden.

Miss Vibeke
2014-09-02 16:16
#3

Nä, men var ju värdelöst. Min omfattades inte av garantin, fastän batteriet endast håller i 2 timmar, och med deras test, visar sig att det är fel på mitt batteri. Men som de sa. "din iPhone tillhör inte skaran som omfattas av garantin, du har helt enkelt haft otur. Men jag rekommenderar dig att lämna in den på service" (Ska givetvis behöva betala för det själva)

[Jens]
2014-09-02 19:35
#4

#3 Intressant det där för jag fick också ett konstigt svar och det var:

Serienumret som du angav omfattas inte av det här programmet på grund av någon av följande orsaker: 
– det inte är ett av serienumren i det påverkade intervallet 
– våra uppgifter visar att ditt batteri redan har ersatts. Om du har betalat för batteribytesservice frågar du Apple om du har rätt till en återbetalning.

--

Det sistnämnda att mitt batteri redan har ersatts? Jag har då inte gjort det och jag är första ägaren till telefonen. 🤔

Niklas
2014-09-03 10:44
#5

#4: I så fall är det det första alternativet som gäller för dig.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: