Annons:
Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 2301 ggr
BeaW
8/28/14, 10:33 PM

Byta batteri i iPhone 3GS

Jaha, nu var det dags igen. Fick veta av en bekant att ett batteri till en 3G S inte var så värstans dyrt.

Så jag googlade runt lite och hittade många sajter som säljer - men då är då frågan:

På Batteriexperten.com så står det att detta batteri endast passar till firmware 4.2.1 eller lägre. Min 3G S har 05.16.08 så det sprack ju.

Jag tittade på andra sidor med batterier till iPhone 3G S, men ingen annanstans står det att batteriet inte skulle passa, utan bara "Passar till iPhone 3G S".

Betyder det att Batteriexperten.com har fel eller är mer seriösa än andra? Det verkar vara samma nummer till batteriet på alla andra sajter. Är det någon här som provat byta?

Och byta var viss pillrigt, men det fanns fina filmer och bilder på YouTube som var mer tydliga än andra saker jag har lärt mig via YouTube så det löser jag nog.

//Bea

Annons:
[joab]
8/29/14, 2:51 PM
#1

"firmware 4.2.1" tror jag ska tolkas som iOS 4.2.1, det syftar på iOS-versionen. Din iOS-version kan du i telefonen se under Inställningar, Allmänt, Om, "Version".

BeaW
8/31/14, 6:30 PM
#2

Njae…. 

På hemsidan med batteriet så stod det att man skulle titta under Inställningar, Allmänt, Om, Modemfirmvare. Det var där jag hittade 05.16.08

Mitt iOS, vilket återfinns under Version då som du sa, är 6.1.6.

Men jag är tacksam för alla infallsvinklar… 

Så här står det under "Info" mer exakt: Manual medföljer ej. Passar endast firmware 4.2.1 eller lägre. Kontrollera så här: Inställningar=>Allmänt=>Om=>Modemfirmware

Några fler förslag?

BeaW
9/4/14, 11:31 AM
#3

Nu har jag så gott som ny telefon!!

Efter att ha städat hörlurskontakten så fungerar den klockrent och för 500:- fick jag batteriet bytt på en firma. Att byta själv skulle ju då alltså kosta mellan 250 och 300 kr och jag värderar min egen tid högre än till 200 kr/ timme och jag BYTER INTE BATTERI PÅ EN TIMME…. Inte för att jag provat, utan just för att jag inte provat nån gång. 

Ah! Det känns så bra! Ffa så slapp jag det ångestframkallande telefonbytet som annars stod för dörren….

Upp till toppen
Annons: