Annons:
Etikettnyheter
Läst 1984 ggr
Niklas
9/9/14, 9:10 PM

iPhone 6, iPhone 6 plus, Apple Watch och iOS 8

Wow. Kvällens presentation från Apple var fantastisk. De presenterade fler stora nyheter än jag har sett tidigare. Det var för mycket för att skriva om alltihop men några saker ska jag nämna i alla fall.

De presenterade två nya iPhone. Bägge större än alla tidigare. iPhone 6 har 4,7-tumsskärm och iPhone 6 Plus har 5,5-tumsskärm. De fyller en del av gapet i displaystorlek mellan tidigare iPhone och iPad mini. Som vanligt är allt bättre än i tidigare modeller. :-) De första länderna får den 19:e september. Sverige är inte ett av dem, men min gissning är att det bara dröjer några veckor efter det innan vi får den.

Apple Watch är det media har kallat iWatch. En klocka full av funktioner. Det mest märkvärdiga är att den har sensorer som mäter puls, aktivitet och annat. Den kommer i tre versioner och priset startar på 349 USD. I början av 2015 släpps den.

Apple presenterade också ett nytt betalningssystem, Apple Pay. Med det och en iPhone 6 ska du kunna du betala i butiker på ungefär en sekund.

iOS 8 släpps den 17:e september.

Som en bonus får alla iTunes-kunder ladda ner U2:s nya album gratis innan det släpps till försäljning på andra ställen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Niklas
9/9/14, 9:31 PM
#2

Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
9/9/14, 11:05 PM
#3

6.395 kronor kostar den billigaste av iPhone 6-modellerna. Övriga priser finns på Apples hemsida: http://store.apple.com/se/buy-iphone/iphone6


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
9/9/14, 11:06 PM
#4

26:e september kan den beställas i Sverige.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
9/9/14, 11:21 PM
#5

Nu finns hela kvällens presentation här: http://www.apple.com/live/2014-sept-event/


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Castiel.
9/10/14, 8:39 PM
#6

Jag tittade på livestreamen igår och jag måste erkänna att deras iPhone blir bara större och tunnare. Snart är det väl bara en glastelefon utan knappar överhuvudtaget (som man ser i futuristiska filmer). Jag tycker att iPhone 6 och 6 Plus liknar Samsung's telefoner allt för mycket…

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Annons:
Upp till toppen
Annons: