Annons:
Etikettios
Läst 16455 ggr
Bribul
9/12/14, 1:36 PM

Seg iPhone och iPad

Både min iPad2 och min iPhone4s börjar bli sega. Fimsnuttar på Facebook hackar eller spelas inte upp alls. Paddan stänger av sig mm. Kan de bli för gamla eller har jag för många appar? Kan man göra något åt det?

Annons:
Niklas
9/12/14, 4:42 PM
#1

Du kan börja med att starta om dem. Håll in hem-knappen och på-knappen tills vita Apple- loggan syns. Om inte det hjälper kan du prova att återställa dem till iCloud-kopior.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Blåtummen
9/13/14, 7:02 AM
#2

Har samma prylar som du Bribul. Börja med att kontrollera hur mycket minne du har ledigt, lite minne i paddan medför att den kraschar. Därefter följ Niklas rekommendation, kolla var minnet står i och ta bara hem de appar du verkligen behöver till att början med. I mitt fall blev de som "nya" igen.🙂

Bribul
9/13/14, 1:51 PM
#3

Ok, men svårt när man gillar alla sina appar. Stängt av o på har jag gjort utan resultat. Hur återställer man till iCloud-kopior? Tack, Niklas och Blåtummen!

Blåtummen
9/14/14, 9:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Gå in på Inställningar/Användning så kommer denna sida fram. Som du ser har jag noll minne kvar och detta medför att den blir seg och instabil.  Här ser man vad man har på paddan och vad som bör kunna raderas. Detta kan hjälpa.

Fördelen att ominstallerar under lugna förhållanden är att det en tillräckligt nervöst ändå att tömma enheten och lägga tillbaka iCloudkopian.

Nyligen gjorde jag detta med en Air och efter det fick jag inte kontakt med servern…  trots att den inte hade driftstörninar hos Apple…   När sedan tog ur SIM-kortet gick det bättre….. Lite svettig när jag inte har "björnkoll" på hur allt fungerar. Niklas eller någon annan får ta detta med iCloud och hur du gör en backup så att allt går rätt till.

Niklas
9/15/14, 11:37 AM
#5

Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: