Annons:
Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 1050 ggr
Rumblebee
2014-09-17 10:48

Jailbreak IPhone 5c

Hoppas jag inte bryter mot några siteregler nu. Har letat lite men inte kunnat se om Jailbreak är tabu här inne eller inte. Ber om ursäkt om jag missat det. Saken är att jag vill jailbreaka min iphone (5c, iOS 7.1.2 om det har betydelse…)men vet inte riktigt var man kan hitta bra guider. Är väl medveten om att ens telefon kan bli "bricked" om man gör fel. Men vill så gärna göra det för att få fler möjligheter till att göra telefonen mer personlig och unik med custom teman och app knappar etc. Är det någon här som jailbreakat sin telefon och vet om en säker och bra guide? Antingen på svenska eller engelska. Har bara gjort det en gång förut fast med en Samsung Galaxy Young vilket gick bra.

Annons:
[Jens]
2014-09-20 16:39
#1

Det är absolut inte förbjudet att prata om Jailbreak här. Här har du en guide http://www.wiphone.se/guider/jailbreak/ Jag har följt guiden och fann inga problem men däremot så upptäckte kag efter en tid att halverar är överskattat så jag tog bort det. Lycka till !

Rumblebee
2014-09-20 16:59
#2

Tackar :) dock hittade jag på en guide igår så sitter redan med en Jailbreak telefon :). Än så länge tycker jag inte att batteriet tar slut snabbare än innan. Får se hur snabbt batteriet tar slut när jag väl är klar med att modifiera telefonen

Upp till toppen
Annons: