Annons:
Etikettios
Läst 1287 ggr
Sothönan
9/22/14, 12:06 PM

iPhone tappar kalenderuppgifter

I torsdags försvann helt plötsligt alla mina inlagda kalenderuppgifter från min Iphone (4S).

I går, under söndagen klingade en kalenderpåminnelse (lagt som påminnelse 1 dag före) till. När jag kikade på denna visade det sig att kalenderuppgifterna nu var tillbaka.

Nu på måndagsmorgonen ändrade jag en av kalenderuppgifterna, och efter att jag tryckt på klar, försvann alla uppgifter på nytt. Nu går det heller inte att lägga in några nya.

Förslag på hur jag gör / vad som händer?

Annons:
Niklas
9/22/14, 2:27 PM
#1

Har du uppgraderat till iOS 8 eller vilken Version har du? Gjorde du något särskilt annat med telefonen innan problemen började?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Sothönan
9/22/14, 3:25 PM
#2

Jag har Version 7.1   Gjorde inget särskilt mer än var inne och tittade på e-postinställningarna för att hitta värdnamnet på servern för inkommande e-post. Men ändrade  mig veterligen inga inställningar i samband med det heller.

Testade för övrigt att lägga in ett nytt möte i kalendern (som inte registrerade synligt) la en påminnelse och när sedan påminnelse aktiverades återkom alla kalendermarkeringar synliga på nytt.  

Känns som jag skulle passa på att uppgradera i detta läget eller?

Niklas
9/22/14, 3:29 PM
#3

Har du startat om iPhone? Håll in hem-knappen och på-knappen tills vita Apple-loggan syns. Det kan vara en bra början.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Sothönan
9/22/14, 3:42 PM
#4

Testade ytterligare  och kalenderdelen låg denna gången kvar . 

Gjorde nu även en Omstart, kalendern ligger fortfarande kvar.  Så just nu ser det ok ut. Bara hoppas att det fortsätter.

Tack för hjälpen!

Niklas
9/22/14, 4:10 PM
#5

:-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: