Annons:
Etikettios
Läst 1984 ggr
[Trevor_S]
10/19/14, 8:00 AM

Återställde iPhone

Jag har en gammal iPhone 3GS som jag la över musik till (har inga appar på den), anslöt sedan min iPhone 5 och till min förvåning så försvann alla mina appar, spel, kontakter samt meddelanden.

Gjorde då en återskapning av senaste gången jag kopplade in telefonen. Men nu kommer ett stort problem. Alla spel jag spelat börjar från början, vissa har man ju låst upp och spelat i flera månader och ibland köpt något i spelet som "boxtrolls" "Unicorn Attack 2", "OddPlanet Lite". Annars så gick "Simpsons TapOut" bra då man loggar in via origin. Men kan man få tillbaka den tappade datan så man inte behöver börja från början?

Annons:
Niklas
10/19/14, 12:35 PM
#1

Har du synkat telefonen med iCloud? I så fall kan du återställa till den kopian om den är nyare.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Trevor_S]
10/19/14, 5:06 PM
#2

Vet inte. Men den är uppkopplad till det. Saknar internetuppkoppling och har endast mobil data 1 gb i månaden. Antar det inte räcker till med iCloud med detta men såg 5 gb ingick. Hur går man in och tittar upp detta?

Niklas
10/19/14, 6:39 PM
#3

Gå till Inställningar > Allmänt > Användning > Hantera lagring (under iCloud). Där ser du vilka kopior som finns.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Trevor_S]
10/19/14, 8:25 PM
#4

Står 5 av 5 ledigt. Hur gör man att den sparar?

Niklas
10/20/14, 10:12 AM
#5

Gå till Inställningar > iCloud > Säkerhetskopia och aktivera det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Trevor_S]
10/21/14, 7:49 AM
#6

Typiskt. Man måste vara ansluten till wifi. Får se om man får låna någons.

Annons:
Niklas
10/21/14, 11:46 AM
#7

Gå till ett köpcentrum, café eller galleria. Där brukar det finnas gratis nät. Har du nära till en Apple Store är det bästa tipset. De har väldigt snabba nät.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: