Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 19307 ggr
Maja
10/22/14, 8:54 AM

Ta bort inlagda felskrivna ord i iOS ordlista

Jag skriver fort på min telefon och då händer det att det ramlar in ett och annat felstavat ord som telefonen inte rättar, till exempel "Jah" istället för "Jag" och en del annat.

Mig veterligen så är inte "Jah" något speciellt ord, även om Wikipedia beskriver det som "Jah (hebreiska: יָהּ, Yah), möjlig vokalisering av tetragrammaton (från det hebreiska uttrycket Hallelu-Jah, "Prisa Herren"), och namnet på Bibelns Gud inom rastafarirörelsen."

Fast nej, jag vill inte skriva "Jah är på jobbet", utan "Jag är på jobbet". 😉

Går det att ta bort sådana inlagda ord på något sätt? Hur? Var?

Annons:
Torparmor
10/22/14, 9:25 AM
#1

Antar du menar här på iFokus när du skickat iväg inlägget. Gå tillbaka till inlägget för pekaren över det så ser du "Hantera" längst ner till höger tryck på det, ändra och skicka igen. Det här kan du göra inom 1 timme från att du skickat inlägget. Lycka till!


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Maja
10/22/14, 9:33 AM
#3

Ja, lite luddigt skrivet kanske!

Menar att orden blir inlagda under autocorrect. Vet hur man ändrar ord i texten, men jag har använt ordet så många gånger så att telefonen har lagt in det som förslag.

Hur tar man bort ord som är inlagda på autocorrect?

Maja
10/22/14, 9:35 AM
#4

#2 - Åh, tack!

Niklas
10/22/14, 7:09 PM
#5

Under Inställningar > Allmänt > Tangentbord > Kortkommandon kan du lägga in dina vanligaste felskrivningar och vad du vill att det ska stå i stället.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Maja
10/23/14, 2:29 AM
#6

Tack Niklas!

…och tack för att du förtydligade rubriken! 😃

Annons:
Niklas
10/24/14, 2:04 PM
#7

:-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: