Annons:
Etikettappar
Läst 1717 ggr
happygirls123
2014-10-27 10:11

Kinesiska appar i svensk iPhone

Har fått en iPhone 5s idag och jag har laddat ner kik och snackat, båda apparna är på kinesiska? Allt annat är på svenska. Har inte provat någon annan app ännu så vet inte om det bara är dom två. Men hur ändrar man det? Jag förstår ju inte direkt kinesiska..

Annons:
[Jens]
2014-10-27 20:47
#1

Hehe, det kan ju vara väldigt frustrerande. Har du t ex loggat in på ditt Apple-id-konto via internet och kollat så du har valt svenska som språk och land där?

https://appleid.apple.com/se/

Innan du går in på apple-id-kontot så rekommenderar jag att du tar bort apparna som är på kinesiska.

HildaAlfons
2014-10-28 16:41
#2

Aa, det var så på min också i början. Men min var på spanska… Jag gick iallafall in på inställningar>Allmänt>Tangentbord. Jag klickade sedan på Tangentbord igen, och då finns det ju två språk där, svenska och "emoji". Klicka på lägg till nytt tangentbord>Engelska. Då blir engelska ditt andra hands val , och kik och snap blir alltså på engelska (det är bara de apparna som det blir ett annat språk som blir på engelska, tex kik och snap). Vet inte om det blir så på din mobil, men asså det funkade på min.

[Jens]
2014-10-28 18:06
#3

Så bra HildaAlfons =) 

Hoppas det löser sig för happygirls123

happygirls123
2014-10-29 00:22
#4

Har inte löst sig :/

Upp till toppen
Annons: