Annons:
Etikettinställningar
Läst 2963 ggr
KEO
10/30/14, 2:32 PM

Totalresetta en iPhone 4s

Hur gör man för att helt nollställa en 4s när man har bytt operatör och därmed också SIM-kort men där iCloud envist ligger kvar från förra leverantören och inte går att komma förbi? Jag vill alltså totalresetta telefonen och börja på helt ny kula med en tom telefon. Den gamla mailboxen finns inte kvar längre så jag kan inte ta emot mails där och bli av med iCloud den vägen och lösenordet till iCloud funkar inte längre - det går inte att ta sig in där.

Annons:
Niklas
10/30/14, 2:42 PM
#1

Normalt går du till Inställningar > Allmänt > Nollställ > Radera allt innehåll och inst. Har du aktiverat Hitta min iPhone måste du ha lösenkoden för att avaktivera det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

KEO
10/30/14, 3:57 PM
#2

Problemet är att jag inte har koden till min iPhone. Kan man inte på något sätt totalnollställa telefonen och börja om helt på ny kula med en tom telefon som när den var nyköpt på affären? Det är nytt SIM-kort och ny operatör (bytt till Tele 2 från telia)

Niklas
10/30/14, 4:01 PM
#3

Nix, det är det den funktionen ska hindra. Annars kunde man lättare stjäla och aktivera iPhone och iPad

Har du synkat iPhone med iTunes så att det finns en säkerhetskopia i din dator?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

KEO
10/30/14, 4:05 PM
#4

Ja någon gång har jag gjort det men inte på länge, och jag kan inte hitta ett fungerande lösenord längre. Kan man komma förbi ett borttappat lösenord via säkerhetskopian i datorn?

Niklas
10/31/14, 12:17 PM
#5

Jag har för mig att du kan återställa en iPhone med en säkerhetskopia från iTunes om du har tappat lösenordet. I så fall finns det säkert någon tråd om det här på sajten.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
10/31/14, 12:20 PM
#6

Fast om det är Hitta min iPhones kod du saknar går det nog inte när jag tänker närmare på det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
KEO
10/31/14, 2:31 PM
#7

Hmm… jag ska nog ta och bussa våran dataknutte på mobilen också. Han ska snart hit och prygla datorerna och klarar säkert iFånen också. Dessutom har han ett imponerade förråd av phula ord när inget annat hjälper.

Tack iaf för alla råd! Ska pröva litet till på egen hand så länge.

Niklas
10/31/14, 4:01 PM
#8

Berätta gärna hur det går för dataknutten.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

KEO
10/31/14, 6:46 PM
#9

Ska  bli!

Upp till toppen
Annons: