Annons:
Etikettvarningar
Läst 1819 ggr
Taggeman
2014-11-05 14:05

Kostigt Mejl för Apple användare!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick det här mejlet i går som inte kommer från Apple o jag har inget konto där heller.

Det underliga är att mejlet är avsänt från mitt mejl konto till mitt mejl konto. 🤔

Har kollat med Apple om jag har något konto hos dom men det finns inget.

Det verkar som om någon skickar ut sådana här mejl för att få tillgång till dom som har Applekonton.

Enligt Apple så skickar dom inte ut sådana här mejl heller.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Annons:
[Jens]
2014-11-06 05:52
#1

Ja, sånt är aldrig kul att få eller rättare sagt så går aldrig jag på sånt men det kan ju finnas de som gör det och det är det som irriterar mig mest. Inga stora företag skickar ut och ber om inloggningsinformation.

Bra att du delar med dig så användare här blir mer uppmärksam på skumma mejl.

Niklas
2014-11-06 07:38
#2

Tyvärr är det nog många som blir lurade.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
2014-11-06 07:41
#3

Genom att aktivera tvåstegsverifiering minskar man risken att någon kan logga in ens om de har inloggningsuppgifter. Logga in på http://appleid.apple.com och aktivera det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Intrifast
2014-11-07 06:56
#4

Bör man återrapportera Phisingförsök till Apple ? Många företag har en e-postadress (exvis Paypal) har en sådan och vill gärna att man vidarebefordrar dit denna typ av mail. Har sökt men inte hittat till Apple.

Niklas
2014-11-07 09:18
#5

Jag vet inte om Apple är intresserade av sånt. Deras lösning är att använda tvåstegsverifiering.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Taggeman
2014-11-07 10:57
#6

Jag ringde o pratade med Apple o dom sa inget om att jag skulle skicka den här mejlen vidare till dom.

Däremot så vill paypals säkerhetsavdelning ha en kopia på mejlet.

Det finns ett lur mejl liknar lite i utformningen som Apple att man ska klicka på en länk för att verifiera att man äger det där kontot.

Så klicka inte på några konstiga länkar utan gå till deras hemsidor o ställ frågan eller ring. För som sagts tidigare företagen skickar inte ut några mejl där man ska verifiera några kontouppgifter.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Annons:
Upp till toppen
Annons: