Annons:
Etikettinställningar
Läst 4967 ggr
usvead
2014-11-14 23:04

iPhone 6+ mailproblem med Outlook

Har återskapat en säkerhetskopia av iPhone 5 till en ny 6+ men exchange mailen fungerar inte. Den frågar hela tiden efter lösenordet till mailkontot, ett lösenord  som naturligtvis inte finns kvar (noterat). Kan man komma förbi detta på något sätt?

Mail fortsätter att komma in på gamla mobilen men inte till den nya trots att det finns ett lösenord ("dolt") inlagt efter återställningen av säkerhetskopian.

Vad göra???

Annons:
[Jens]
2014-11-15 17:22
#1

varför har du inte kvar lösenordet? ? lösenord sparas i "Nyckelring". Hade du det igång under iCloud?

usvead
2014-11-17 06:18
#2

Har hittat lösenordet men den vill fortfarande inte "hämta" mail….

Har goooglat lite och det verkar vara problem med Exchange och iPhone 6/6+

[Jens]
2014-11-17 06:51
#3

Vad använder du exchange till? Är det hotmail du tänker på då eller är det något som har mitt ditt jobbmail att göra. Använder du hotmail privat så ska du inte använda exchange utan välja Outlook.com under "Lägg till konto".

Hotmail lades ner för ett tag sen men det finns många som har den kvar men vissa gick över till Outlook och det är likadant där att man ska välja Outlook.com.

usvead
2014-11-17 19:24
#4

Exchange används av företag, men problemet är löst. De skapade ett nytt exchange konto så nu fungerar det.

[Jens]
2014-11-17 19:38
#5

Okej, jag har exchange via mitt jobb också och då ska det fungera ;) Nåväl det är ju min avdelning som ska se till att det funkar eftersom jag jobbar på IT-avdelningen i kommunen där jag bor. Bra att det löste sig.

Upp till toppen
Annons: