Annons:
Etikettappar
Läst 8111 ggr
[Misanthropist]
2014-11-22 04:46

Rensa cacheminne i iOS för en viss app

Hej,

Som Android-användare, kan jag i princip ingenting om iOS, men nu nu behöver jag hjälpa någon med ett specifikt problem. Det gäller appen Surespot, som används för att skicka krypterade meddelanden. Den drabbas ibland av hälsoproblem som yttrar sig så, att den inte berättar när nya meddelanden anländer. På Android löser jag detta genom att radera alla meddelanden rensa appens cacheminne. Detta gör man i programghanteraren eller apphanteraren (samma sak, olika namn beroende på version). Finns det något motsvarande på iOS? Problemet är, att personen bor 30 mil bort, och jag har inte tillgång till någon iPhone att lura ut det på själv.

Annons:
[Jens]
2014-11-22 08:22
#1

appar på iOS funkar på så sätt att allt 'cachas' i själva appen så om man vill 'tömma cachen' så avinstallerar man appen och installerar det igen.

Jag installerade programmet för att se hur den fungerar och under menu -> settings så finns det en inställning där man väljer ljud PÅ under identity options -> IN-APP NOTIFICATIONS.

[Misanthropist]
2014-11-22 11:37
#2

Jag förutsätter att användargränssnittet är samma som på min lur, så inställningarna är inget problem. Men just detta att alla notifikationer, inte bara ljudet, slutar fungera emellanåt är något jag upplevt ända sedan jag började använda appen. Och jag har bara kunnat lösa det genom att rensa cache. Har aldrig brytt mig om att påtala detta för utvecklaren, men jag ska nog göra det.

Tack för hjälpen. :)

[Jens]
2014-11-22 11:44
#3

Det känns som det är utvecklaren som inte har gjort programmet bra utan att det innehåller vissa bugg-problem.

[Misanthropist]
2014-11-22 12:19
#4

Är benägen att hålla med. Men jag har inte hittat någon annan app för krypterade meddelanden som funkar på båda Android och iPhone. Helst skulle jag vilja ha en som funkar på WindowsPhone också.

Niklas
2014-11-24 12:00
#5

Telegram är krypterat och finns för de flesta plattformar. Jag använder det hela tiden.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Misanthropist]
2014-11-24 18:48
#6

#5 Tack för tipset. Har installerat appen, men inte hunnit få någon av mina kontakter att göra detsamma än.

Annons:
Niklas
2014-11-25 10:50
#7

En av alla bra saker med Telegram är att man kan starta en chatt i telefonen och fortsätta i datorn eller iPaden. Och tvärt om förstås.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: