Annons:
Etikettmusik
Läst 2285 ggr
matildapsvensson
3/1/15, 10:09 PM

Kan inte importera musik till iphone

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För bara någon timme sedan hade jag 153 låtar på min iphone (5s) men sen helt plötsligt hände det något och alla låtarna försvann förutom ett album från U2 som jag inte lagt ditt själv. (man fick det gratis och det laddades ner automatiskt)

Det går inte att lägga in låtarna igen, varken manuellt eller med autofyll. När jag trycker på autofyll så kommer rutan upp som ni ser ovan.

Jag har inte trycket någonstans (vad jag vet) och jag har inte rört inställningarna.

Jag hade mobilen i handen och la ner den i knäet (olåst) så när jag tog upp den igen så vart musiken borta. Tror dock inte jag lyckats trycka till någon knapp eller liknande.

Iphonen vart kopplad till min dator (mac) när låtarna försvann och jag skulle lägga över en ny låt.

Någon som vet hur jag löser detta eller varit med om liknande?

Annons:
Niklas
3/2/15, 12:52 PM
#1

Synkas din iPhone med iCloud?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

matildapsvensson
3/2/15, 1:28 PM
#2

Nä eller jag trycker på Synkronisera men då börjar den ladda och efter bara några sekunder så verkan den vara klar :/. Jag har ingen aning. Har aldrig haft detta problemet innan och jag börjar tro att problemet ligger i självaste telefonen? Har haft lite problem med den på sistone nämligen.

matildapsvensson
3/2/15, 1:29 PM
#3

Min iphone har senaste uppdateringen och allt.

Niklas
3/2/15, 2:06 PM
#4

Går till Inställningar > Lagring > Hantera lagring > Säkerhetskopior. Finns det någon kopia där?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

matildapsvensson
3/2/15, 2:55 PM
#5

Var hittar jag lagring? På iCloud i inställningar? När jag trycker på hantera lagring så händer det inget.

Niklas
3/2/15, 3:20 PM
#6

Det brukar ta en stund för Hantera lagring att läsas in. Vänta lite.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
matildapsvensson
3/2/15, 5:01 PM
#7

Okej. Ska prova!

matildapsvensson
3/3/15, 7:28 AM
#8

Det verkar inte fungera? Den laddar i ca 2 sekunder och sen slutar den och det händer inget… :/

Niklas
3/3/15, 10:21 AM
#9

Konstigt. Finns musiken kvar i din dator?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

matildapsvensson
3/3/15, 12:44 PM
#10

Ja, de finns kvar på datorn och när jag kollar från datorn om musiken finns kvar på mobilen så ser det ut som om alla låtarna är kvar.

Niklas
3/3/15, 1:20 PM
#11

Är det i appen Musik du inte ser musiken? Har du provat med Omstart?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

matildapsvensson
3/3/15, 3:09 PM
#12

Ja, det är i musik som låtarna försvann ifrån. Jag har provat att stänga av mobilen men inte en Omstart. Ska prova det nu

matildapsvensson
3/3/15, 3:26 PM
#13

Det funkade! Tack snälla för hjälpen :D

Annons:
Niklas
3/3/15, 3:40 PM
#14

:-) Universaltricket.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: