Annons:
Etikettappar
Läst 2567 ggr
Maja
2015-03-29 14:01

Ändra Google i Safari för iPhone

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte min iPhone 5C i Australien. Den var helt ny och oanvänd när jag fick den från Apple Store, jag valde att ställa in den på svenska och allt är på svenska, så alla appar/funktioner är på svenska. Däremot så föreslår alltid Safari att jag ska använda Google Australia (se bild). Hur ställer jag om det för att få svenska Google? Visst, det spelar ingen roll egentligen, men går det att ha google.se som automatiskt val istället för google.com.au?

Annons:
Niklas
2015-03-30 10:24
#1

Har du tömt webbhistoriken någon gång?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Maja
2015-03-30 11:13
#2

Japp, rensat allt som går att rensa. 🙂

Niklas
2015-04-02 10:19
#3

Vänta nu, jag tittade noggrannare på din bild. Är det när du ska gå till Googles webbplats för att söka som du inte får Google.se som val? I så fall borde det dyka om om du ändrar adressen till Google.se och trycker på retur. Du vet att du kan söka direkt från adressfältet va?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Maja
2015-04-02 19:48
#4

Japp, stämmer fint.

Jo, jag vet att det går. Om jag söker direkt i sökfältet så kopplas jag till google.se, men om jag vill öppna upp Google så kommer jag till .com.au. Om jag vill skriva in adressen till .se så kommer den inte upp som förslag, utan jag måste skriva google.se.

Absolut dagens i-landsproblem, men jag tycker att det är konstigt att jag öppnade upp den som svensk telefon, har alla inställningar på svenska, men ändå är det .com.au som dyker upp så fort jag skriver bokstaven "g" i menyraden. 🙂

Niklas
2015-04-03 10:56
#5

Ja, det är konstigt. Jag kommer inte på något ställe att ändra om du har valt Sverige överallt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Maja
2015-04-03 19:23
#6

Tack ändå, får besöka Apple Store någon dag! :-)

Annons:
Maja
2015-04-07 19:03
#7

Problemet löst! Var förbi en Apple-butik i Sumpan där de fick fundera ett tag innan de kom på problemet. Det låg kopplat till iCloud som av någon anledning hade sparat .com.au! 🙂

[Jens]
2015-04-08 06:20
#8

Va bra att det löste sig och bra att du berättade om hur det löste sig. Kopplat till iCloud så menar du ditt apple-id-konto?  Tittade in på kontot och ser att det är så att man kan lätt komma åt inställningar där också. Det var något nytt som jag inte visste =)

Maja
2015-04-08 20:43
#9

Ja, så måste det vara! :-) Han sa bara "Det är kopplat till iCloud" men det lär ju vara som du säger. Kul att lära sig något nytt! :-)

Upp till toppen
Annons: