Annons:
Etikettfoto-film
Läst 2597 ggr
BeaW
3/30/15, 11:00 AM

Visning av bildnummer i iPhone-kameran

Var kan jag slå på att när jag tittar i mappen med bilder så ser jag namnet på bilden? Alltså det där som brukar stå som IMG_0356.jpg. Som det visar nu ser jag bara vilken dag bilden togs.

Annons:
Sessan1
3/31/15, 12:53 AM
#1

Finns det sådan  funktion i iphonen, visste inte det, bra om man fick reda på vart man ställer in det ngn stans

BeaW
3/31/15, 7:07 AM
#2

Jo. Alla bilder blir ju numrerade i kamran och när man lägger över dessa på tex Google drive så är numret bildens namn. I mitt fall så bröts uppkopplingen och en del bilder finns inte med men numret står med. Så för att slippa skrolla igenom 150 bilder och jämföra varenda mellan driven och telefonen vore det enkelt att plocka ut numret på direkten. Men hur får man fram det?

Niklas
4/2/15, 10:48 AM
#3

Jag tror inte att du kan se dem i telefonen. I alla fall inte utan någon app.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

BeaW
4/9/15, 9:44 AM
#4

Äsch då. Då får det bli old-school, lägga över i en mapp i datorn och därifrån upp i driven. Det var bara så smidigt att lägga över direkt från telefonen, i synnerhet när vi befann oss på mässan och inte hade nån dator att mellanlanda i. Den snabbheten var till för att kunna visa de "stackare" som inte fick åka till Nordiska Trädgårdar. 😂

Upp till toppen
Annons: