Annons:
Etikettitunes
Läst 4302 ggr
Bromma6
5/11/15, 2:56 PM

Säkerhetsuppdatering iPhone 4S

Hej!

Jag skall snart byta till iPhone 6 och tänkte att jag borde ha en säkerhetskopia gjord innan bytet. Sedan förra sommaren har iTunes "hängt sig" under processen "överför gjorda inköp" och kommer inte fram till själva säkerhetskopieringen.

Vad kan detta bero på, det har fungerat tidigare. Jag har inte uppgraderat till iOS 8, kör iOS 7.1.2. Tacksam för tips!

Hälsningar

/Anders

Annons:
Niklas
5/12/15, 9:52 AM
#1

Jag tycker att du ska Säkerhetskopiera till iCloud. Det brukar fungera bra.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Bromma6
5/13/15, 11:27 AM
#2

Hej!

Problemet är att jag hittills varit för snål för att betala för extra utrymme i iCloud…   :-)  Mina 27 GB kommer inte in på de 5 tillgängliga gratis-bitarna, inte ens med rejält skohorn.   :-)   Tänkte om det kunde vara någon inställning eller så som ändrats 24 juli förra året då min senaste säkerhetsuppdatering lyckades genomföras.

/Anders

Niklas
5/13/15, 12:57 PM
#3

Det har ju hänt rätt mycket sen dess. Har du senaste iTunes?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Bromma6
5/19/15, 11:38 PM
#4

Hej Niklas!

Bra fråga, 12.1.2.27  Kan det vara den senaste?

Om jag kör säkerhetskopiering så gåt steg 1 och 2 "igenom", men när iTunes sedan skall söka efter inköp på mobilen så hänger det sig totalt (iTunes).

Jag måste då starta Aktivitetshanteraren och då står det "Svarar inte" på iTunes och då måste jag trycka på Avsluta aktivitet.

Får de inte kontakt? De första två stegen verkar ju funka…

Har nu satt min nya 6:a på laddning så jag är ju lite sugen på att kunna avsluta 4:an nu…   :-)

Hälsningar

/Anders

Niklas
5/20/15, 11:51 AM
#5

Det kan vara senaste iTunes. Jag är inte säker. Jag skulle prova att installera om iTunes. Det låter som om det kan vara där problemet ligger, snarare än i iPhone.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Bromma6
5/20/15, 12:56 PM
#6

STORT TACK!

Du och Jens är verkligen suveränt hjälpsamma mot oss som inte är så bevandrade!   :-)  Jag testar det och funkar inte det så uppgraderar jag till iOS 8.3 och hoppas att det hjälper och funkar. Skall spara undan foton så att 8.3 får plats…

Återigen tack!   :-)

/Anders

Annons:
Niklas
5/20/15, 1:21 PM
#7

🙂 Lycka till!


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Bromma6
5/20/15, 1:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Tack, det kan nog behövas!   😐

Hittade även länken nedan angående som verkar lovande.  🙂

https://support.apple.com/sv-se/HT203206

/Anders

Upp till toppen
Annons: