Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 2835 ggr
emeliiiiieee
5/17/15, 11:43 AM

Få ut ny iPhone utan polisanmälan

Måste bara höra. Jag hade en iphone 6 med abb som en kille skulle ta över.. Nu blev det inget övertag men för ett tag sedan fick jag reda på att han sålt telefonen. 

Polisanmälning blir rätt drygt då det är jag som åker på det då jag var dum i huvdet.

Går det ändå att få ut en ny eller måste en polisanmälan göras för att få ut en ny? rätt drygt att betala för en telefon + abonnemang som jag aldrig kommer kunna använda igen.

Annons:
Niklas
5/17/15, 11:47 AM
#1

Polisanmäl! Försäkringsbolag kräver det och dessutom tycker jag inte att han ska komma undan så lätt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

emeliiiiieee
5/17/15, 11:49 AM
#2

Nu behövs det ju IMEInr och det har jag inte då jag inte har kvitto lr kartong kvar tyvärr. Hur gör man då?

[Jens]
5/17/15, 11:49 AM
#3

Självklart ska du göra en polisanmälan för då kan du även visa upp det för din operatör i hopp om att de kan hjälpa dig. Bättre att vara ärlig och man vinner i längden på det. Att du har blivit lurad betyder inte att du är dum. Huruvida försäkringen kan hjälpa dig vet jag inte men hör med dem också och berätta att du har gjort en polisanmälan. Så skulle jag ha gjort. Du råkade inte glömma att ta bort ditt Apple-konto? Isåfall kan du spärra telefonen. Har du pappren kvar att det är du som har köpt telefonen så visa det för polisen.

[Jens]
5/17/15, 11:51 AM
#4

På ngt sätt måste det finnas uppgifter på att du har köpt telefonen. Ta kontakt med säljaren och be om hjälp. Den killen ska verkligen inte komma undan.

Martin
5/31/15, 12:12 AM
#5

Du kommer inte att åka på det så det är bara att anmäla. Möjligen kommer han inte att dömas och möjligen får du ingen ny telefon, men det är en annan femma. Det kommer inte att kosta dig något "jag åker på det" såvida det inte uppenbart är påhittat (då kan det bli falsk tillvitelse) men det finns det ju inget som tyder på.

Hoppas på det bästa.

mvh Martin

Michaela-N
6/10/15, 11:02 PM
#6

IMEI nummer finns sparat i iTunes om du anslutit telefonen till datorn någon gång. Spärra det, så går telefonen inte att använda.

Annons:
[Jens]
6/11/15, 5:41 AM
#7

Väldigt smart tänkt Michaela-N !! 👍

emeliiiiieee
6/11/15, 11:12 AM
#8

Har tyvärr aldrig anslutit den telefonen till Itunes

Upp till toppen
Annons: