Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

Appar Inställningar Tillbehör Spel iOS Nyheter Utveckling iPod iPad Apple Watch Apple CarPlay iTunes Apple ID Tips Musik Foto & film Problemlösning Varningar Övrigt om iPhone/iPad/iPod
Övrigt om iPhone/iPad/iPod

Fördelar och nackdelar med Iphone 5c!!

2015-05-23 18:53 #0 av: ShegoFan12

Vad finns det för fördelar respektive nackdelar med Iphone 5c?? Jag funderar på att köpa en och jag vill gärna veta vad ni var för erfarenheter av mobilen! 

Anmäl
2015-05-25 12:46 #1 av: Niklas

Jag skulle säga att det beror på vad du har för behov, hur du ska använda telefonen. I stort tycker jag att iPhone 5C är en bra telefon.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2015-05-25 17:42 #2 av: [iRebecka]

Jag har precis köpt en iPhone 5c. Valde den pga. priset och designen.  Jag tycker den är både snyggare och skönare att hålla än iPhone 5/5s. Sen är den 2000 kr billigare än iPhone 5s. Enda nackdelen är väl att den bara säljs med 8GB.

Huruvida du klarar dig på 8GB beror på hur du använder din telefon. Jag streamar t.ex. allt jag ser och lyssnar på (YouTube, Spotify osv.) och behöver därför inget utrymme för film eller musik. Sen spelar jag inga spel eller inga tunga spel (har bara Candy Crush). Bilderna lagrar jag på Flickr (man bör aldrig enbart lagra bilder på ett ställe såsom i telefonen).

Tänk också på att iOS tar en del utrymme så du har kanske ca 5GB+ lagringsutrymme och inte exakt 8GB.

Jag kan känna att 16GB vore mer idealiskt men samtidigt tvingar jag mig själv att hitta på lösningar och inte fylla min telefon (tänker främst på bilder osv.).

Anmäl
2015-07-22 16:05 #3 av: ShegoFan12

bestämde mig för att köpa en Sony xperia z3 compact pga bra resensioner 

Anmäl
2015-07-22 21:51 #4 av: Niklas

Hoppas du blir nöjd!

Anmäl
2015-08-01 19:15 #5 av: ShegoFan12

#4 har haft min nu i 3 veckor och den funkar perfekt :)

Anmäl
2015-08-03 11:09 #6 av: Niklas

Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.