Annons:
Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 3657 ggr
Michaela-N
2015-05-31 16:39

Täcker iPhone-garantin lös skärm?

Har en iPhone 6 som i mars i år olyckligtvis tappades i toaletten. Den lämnades in hos en o-auktoriserad mobilreparatör för fuktsanering och har fungerat utan problem efter det. Nu har skärmen börjat glappa i översta vänstra hörnet, mot volymknapparna och uppåt. Går detta på garantin trots att det kan vara så att fuktindikatorn ger utslag om det är så att de öppnar upp telefonen och tittar? Detta fel är ju ingenting som kan ha orsakats av fukt.

Annons:
Niklas
2015-05-31 17:05
#1

Det är jag rätt övertygad om att det inte gör. Däremot borde den väl inte lossna över huvud taget om du har varit rädd om den. Kan du inte reklamera det hos fuktsaneringsfirman? Har du ingen hemförsäkring som täckte fuktskadan?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Michaela-N
2015-05-31 17:11
#2

#1 Googlar man på problemet verkar det vara väldigt vanligt tyvärr… Nej, dom lämnar ingen garanti på sina reparationer. Hemförsäkringen täcker inte, vi har ingen allrisk/drulle.

Niklas
2015-05-31 17:21
#3

Då kan du gå till en Apple-butik och fråga. Det skadar i alla fall inte.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Michaela-N
2015-05-31 17:23
#4

#3 Jag ska göra det. tack för dina svar!

Michaela-N
2015-06-01 15:51
#5

Skulle behöva lite mer hjälp… Jag bokade en tid hos genius bar på Apple store idag och fick hjälp av en tekniker. Teknikern öppnade upp telefonen och såg varken att den varit fuktskadad eller ituskruvad och ihopsatt tidigare 😃 (lämnade ju in den hos en o-auktoriserad reparatör i samband med toalettvistelsen) vilket innebär att min garanti teoretiskt sett är kvar. Däremot var jag dum och sa innan hon hade tagit emot den att den varit fuktskadad. därför ville dom inte byta ut skärmen. Får dom ens göra så? Om det inte finns några bevis för att den faktiskt varit fuktskadad så kan dom väl inte neka mig reparation på garantin?! Nu har skärmen förvisso slutat klicka och glappar bara minimalt i översta hörnet, så jag kommer ändå inte byta ut den om det inte blir värre eftersom jag då måste köpa ett nytt skärmskydd för 300 kr, men blir ändå lite putt på att dom kan neka mig det för att jag varit ärlig?

kommer det tillbaka funderar jag på att gå tillbaka och ta tillbaka allt jag sagt alt. säga att det varit ett missförstånd… Så får dom väl bevisa att den varit fuktskadad då, vilket teknikern idag iaf inte kunde.

Niklas
2015-06-02 10:56
#6

Svårt att säga, men gör som du skrev, gå dit igen om det blir mer problem.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Upp till toppen
Annons: