Annons:
Etikettinställningar
Läst 1872 ggr
Intrifast
6/20/15, 7:06 AM

iPhone skickar textmeddelanden som MMS

Har noterat att Iphone (till vissa av mina kontakter/favoriter) väljer att skicka 'SMS' som MMS. Detta utan att exvis foton eller annat är inkluderat i meddelandet. Det gäller alltså rena textmeddeladen.

Har försökt kolla under Inställningar om detta går att ta bort. Så att alla SMS skickas som (vanliga) SMS

Annons:
Niklas
6/20/15, 11:56 AM
#1

Hur ser du att meddelandena skickas som mms?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Jens]
6/21/15, 10:12 AM
#2

Gå till Inställningar > Meddelanden > iMessage. Där finner du hur du kan nås och från vilket nummer/mejladress du ska börja konversationen ifrån. Bocka i att du ska börja konversation från ditt telefonnummer.

Intrifast
7/2/15, 9:23 AM
#3

Tack Jens för svar. Under Inställningar hittar jag att jag inte aktiverat iMessage.  MMS-meddelanden är heller inte aktiverat.

Att min telefon skickar MMS vet jag därför att kompisar har hört av sig och frågat varför jag skickar MMS (istf SMS) . De som inte har MMS-funktionen aktiverad får logga in på Telia för att kunna läsa mina SMS.

[Jens]
7/2/15, 9:39 AM
#4

#3 Intrifast, då ligger problemet hos din teleoperatör. Kontakta dem så hjälper de dig med rätt inställningar. Ibland finns denna information på deras hemsida.

Intrifast
7/2/15, 3:04 PM
#5

Tack Jens för ditt svar. Skall kontakta Felia *smile*

Upp till toppen
Annons: