Annons:
Etikettinställningar
Läst 4150 ggr
Kimmizz
2015-07-02 18:55

Hur nollställa iPhone 5?

Hej! Köpte en ny iPhone 5 för ett tag sedan och valde att den skulle kopiera gammalt material från iCloud, vilket jag ej borde gjort för nu strular de något fruktansvärt. Vill nollställa men dem kräver en 4-siffrig 'begränsnigar' s kod, som jag ej fått reda på. Vet någon vart i telefonen man kan se den koden? Om inte hur nollställer man från PC-datorn, går de ens? Tacksam för svar :)

Annons:
Niklas
2015-07-02 19:15
#1

Den fyrsiffriga koden har du, eller den vars iPhone säkerhetskopian kom från, valt. Av säkerhetsskäl kan du inte se den. Många använder nog samma kod som för att låsa upp telefonen från låsskärmen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Kimmizz
2015-07-02 19:18
#2

#1 köpte den begagnad av kusin. Och dom har bara haft två låskoder under den tid dom haft den, testat båda och ingen funkar. När dom nollställde den innan jag fick den så behövde dom ej någon kod :/ fast dom kanske gjorde de från Mac dator iofs

Kimmizz
2015-07-02 19:20
#3

Kan man nollställa den från PC? Och behöver man den koden då?

B0d1n
2015-07-03 14:03
#4

Det har ingen betydelse om du kör Windows eller Mac. Gör en DFU återställning: Koppla in telefonen i datorn. Stäng av telefonen, avaktivera find my iphone först. Håll in låsknappen tills du ser äpplet. Håll då också in hemknappen, när äpplet försvinner släpper du låsknappen men fortsätter hålla in hemknappen. Telefonen kommer komma upp i iTunes som en iphone som måste återställas. Tryck på återställ och låt grejerna va för det lär ta ett tag. Mest beroende på hur snabbt internet di har.

B0d1n
2015-07-03 14:07
#5

Begränsningar är mest gjort för att kunna begränsa exvis, dina barns användning av deras apple enhet. Därför har man en kod på begränsningar så dom inte kan ändra själv, då förlorar man liksom idén med det hela. Många är inne och pillar med dom här inställningarna och glömmer sedan koden. Har haft ett antal vänner med samma problem. iOS är nu såpass säkert att det inte finns något känt sett att komma runt detta.

Kimmizz
2015-07-03 16:00
#6

Tack så jätte mkt :)

Annons:
Kimmizz
2015-07-04 18:17
#7

B0d1n Är det verkligen återställa jag ska göra? Är återställa och nollställa samma sak? Jag vill liksom börja om från början där jag kan välja 'starta som ny iPhone' kmr jag kunna de om jag gör de du beskrivit ovan? :) Jag har inget wi-fi nu då jag är utomlands, min mobil växlar mellan E och 3G, så de ör väldigt segt, bör jag vänta tills jag kommer hem och har ett stabilt wi-fi? Tack för din hjälp hittills ;)

B0d1n
2015-07-08 15:40
#8

Om du gör som jag beskrivit ovan kommer du att kunna börja om helt från början. Jag rekommenderar stabilt wifi, då filen iTunes laddar ned är på över 1gb.

Kimmizz
2015-07-09 20:20
#9

Tack så jätte jätte mkt B0d1n :)

Upp till toppen
Annons: