Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

Appar Inställningar Tillbehör Spel iOS Nyheter Utveckling iPod iPad Apple Watch Apple CarPlay iTunes Apple ID Tips Musik Foto & film Problemlösning Varningar Övrigt om iPhone/iPad/iPod
Foto & film

Skärmfilmning i iPhone

2015-07-13 22:05 #0 av: Kimmizz

Halloj :)
Undrar om någon vet hur man 'filmar skärmen' på iPhone/iPad. Är det någon app eller något man installerar. Vill gärna ha ett klipp på ca 40min-1h i mobilen eller i värsta fall på ipaden, de går ej att 'spara' klippet, hur gör jag?
Har sett många youtubers som startar ett Skärmfilmnings- program dock gör dom de på datorn, går de på mobilen oxå? :)

Anmäl
2015-07-13 22:38 #1 av: [Jens]

Här är två exempel på gratis/billiga och användarvänliga appar som jag vet att man kan använda till iPad men kolla om de finns för iPhone. Det finns förstås många fler, så om du inte gillar dessa, utforska app store.

Screenchomp
Explaineverything

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl
2015-07-13 22:55 #2 av: Kimmizz

Tack så mkt Jens :)

Anmäl
2015-07-13 23:09 #3 av: [Jens]

Vassego. Tips, kolla på Youtube så finns det guider på hur man använder programmen.

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl
2015-07-14 10:31 #4 av: Niklas

#2: Vill du filma saker du gör inom appen, exempelvis en presentation, eller vill du ha en film av saker du gör i andra appar i iPhone?

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2015-07-14 10:49 #5 av: Kimmizz

#4 alltså jag ska göra en grej i safari och vill att den filmar de. Vill att sen ska kunna filma i 40min-1h. Finns inte sådant för mobil så går de bra till dator oxå, men vill inte köpa något. Har testat bandicam men den kunde bara filma i 10min

Anmäl
2015-07-14 11:49 #6 av: Niklas

Om du har en Mac är det enkelt att göra det via den. Explain Everything kan fungera. Det blir en stor film efter en timme så beroende på hur mycket ledigt utrymme du har kan det eventuellt bli problem.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2015-07-14 13:21 #7 av: Kimmizz

Har tyvärr ingen Mac :/

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.