Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

Appar Inställningar Tillbehör Spel iOS Nyheter Utveckling iPod iPad Apple Watch Apple CarPlay iTunes Apple ID Tips Musik Foto & film Problemlösning Varningar Övrigt om iPhone/iPad/iPod
Problemlösning

Ljudlöst i iPhone

2015-07-19 12:41 #0 av: doorsjim

Iphone 5 fungerar inte att använda telefonen. Hörs inget ljud. Varken uppringarens samtal eller den jag ringer upp hör inte mig. Däremot fungerar Face Time.

Måste bara få det att fungera.

Anmäl
2015-07-19 19:19 #1 av: [Jens]

1 Kontrollera att ingenting, varken headset, hörlurar eller adaptrar, är inkopplat i headsetuttaget.

2 Se till att omkopplaren för Ringning/Tyst är inställd på tyst.

3 När du är på hemskärmen kan du justera volymknapparna. Om symbolen nedan visas som indikation på att hörlurar är anslutna, kan det finnas skräp eller något föremål i headsetuttaget:

4 Kontrollera headsetuttaget. Om något föremål fastnat i headsetuttaget och är svårt att få bort, kan du lämna in din iPhone för service för att få bort det.

5 Kontrollera headsetuttaget. Om något föremål fastnat i headsetuttaget och är svårt att få bort, kan du lämna in din iPhone för service för att få bort det.

6 För ursprungliga iPhone: Om det bara är lite skräp, som dammludd, i headsetuttaget, kan du prova med att ansluta ett par hörlurar till headsetuttaget och sedan ta bort dem igen. Upprepa det flera gånger för att få bort skräpet.

7 Om du har fäst en skyddande film över skärmen ska du antingen kontrollera att den inte täcker över mottagaren eller ta bort den helt och hållet.

8 Kontrollera meshen på mottagaren (uppe på enhetens framsida, ovanför displayen) Om den verkar blockerad ska du ta en liten, torr, mjuk borste och försiktigt borsta den ren från skräp.

9 Om du har ett parkopplat Bluetooth-headset i närheten ska du antingen använda headsetet eller stänga av Bluetooth (välj Inställningar > Allmänt > Bluetooth).

10 Håll ner hem-knappen samtidigt som av/på-knappen och vänta tills telefonen startar om.

11 Om problemet inte åtgärdas genom att du startar om iPhone-enheten, kan du försöka återställa enheten.

12 Om problemet kvarstår ska du gå till Informationscenter för service – iPhone för information om service.

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.