Appar

Problem Apples egen musikapp....!

2015-08-12 09:21 #0 av: Monky

Problem handlar nog mer om förståelse...

Min iPhone uppdaterades för några månader sedan och telefonens egna musikapp ser nu ut som på bilden. I appen har jag några egna spellistor som är skapade i iTunes som jag synkar med.

Men nu när appen uppdaterats så vägrar spelistorna spela låtarna  i den ordning som de ligger! Antingen repeteras en låt hela tiden, eller så blandas de, förutsatt att jag trycker högst upp i aktuell spellista på "Blanda". 

Jag begriper för mitt liv inte hur jag ska få bort repetition av en låt! Innan appen uppdaterades fanns det enkla alternativ där man kunde välja repetera låt, spellista eller blanda. Hittar inte något sådant nu... 

Jag vill bara kunna spela hela spellistan som den ser ut... Hur svårt ska det behöva vara...? Hjälp....!

Gråter

Anmäl
2015-08-13 10:30 #1 av: Niklas

Har du gjort någon omstart av iPhone?

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2015-08-15 21:10 #2 av: Monky

Minns inte men jag testar det så återkommer jag! 

Anmäl
2015-08-16 07:37 #3 av: [Jens]

Uppdatera också telefonen till 8.4.1 för jag vet att många har haft problem med Apple Music på många områden men att senaste uppdateringen har rättat till en del av problemen och kanske är en av dem det du har problem med.

iOS 8.4.1

Den här uppdateringen innehåller förbättringar och felkorrigeringar för Apple Music.

• Åtgärdar problem som kunde göra att iCloud-musikbiblioteket inte kunde aktiveras.

• Åtgärdar ett problem som döljer tillagd musik eftersom Apple Music var inställt på att endast visa offline‑musik.

• Gör det möjligt att lägga till låtar till en ny spellista om det inte finns några spellistor att välja från.

• Åtgärdar ett problem där olika bildmaterial kunde visas för ett album på olika enheter.

• Åtgärdar flera problem för artister som lägger till saker på Connect.

• Åtgärdar ett problem där det inte fungerar som väntat att trycka på Tycker om medan användaren lyssnar på Beats 1.

Mer information om säkerhetsinnehållet i den här uppdateringen finns på den här webbplatsen:  http://support.apple.com/kb/HT1222?viewlocale=sv_SE

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl
2015-08-17 21:27 #4 av: Monky

Testat att starta om men ingen skillnad. Fick en uppmaning att uppdatera till 8.4.1 idag så jag ska göra det inom kort. Återkommer när det är gjort! Tack för tipsen så långt!

Anmäl
2015-08-17 21:33 #5 av: [Jens]

... och jag tipsade det till dig igår. ;)

Uppdatera gärna iTunes ( på din dator) till senaste versionen också.

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.