Annons:
Etikettappar
Läst 1472 ggr
Monky
8/12/15, 9:21 AM

Problem Apples egen musikapp....!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Problem handlar nog mer om förståelse…

Min iPhone uppdaterades för några månader sedan och telefonens egna musikapp ser nu ut som på bilden. I appen har jag några egna spellistor som är skapade i iTunes som jag synkar med.

Men nu när appen uppdaterats så vägrar spelistorna spela låtarna  i den ordning som de ligger! Antingen repeteras en låt hela tiden, eller så blandas de, förutsatt att jag trycker högst upp i aktuell spellista på "Blanda". 

Jag begriper för mitt liv inte hur jag ska få bort repetition av en låt! Innan appen uppdaterades fanns det enkla alternativ där man kunde välja repetera låt, spellista eller blanda. Hittar inte något sådant nu… 

Jag vill bara kunna spela hela spellistan som den ser ut… Hur svårt ska det behöva vara…? Hjälp….!

😢

Annons:
Niklas
8/13/15, 10:30 AM
#1

Har du gjort någon Omstart av iPhone?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Monky
8/15/15, 9:10 PM
#2

Minns inte men jag testar det så återkommer jag!

[Jens]
8/16/15, 7:37 AM
#3

Uppdatera också telefonen till 8.4.1 för jag vet att många har haft problem med Apple Music på många områden men att senaste uppdateringen har rättat till en del av problemen och kanske är en av dem det du har problem med.

iOS 8.4.1

Den här uppdateringen innehåller förbättringar och felkorrigeringar för Apple Music.

• Åtgärdar problem som kunde göra att iCloud-musikbiblioteket inte kunde aktiveras.

• Åtgärdar ett problem som döljer tillagd musik eftersom Apple Music var inställt på att endast visa offline‑musik.

• Gör det möjligt att lägga till låtar till en ny spellista om det inte finns några spellistor att välja från.

• Åtgärdar ett problem där olika bildmaterial kunde visas för ett album på olika enheter.

• Åtgärdar flera problem för artister som lägger till saker på Connect.

• Åtgärdar ett problem där det inte fungerar som väntat att trycka på Tycker om medan användaren lyssnar på Beats 1.

Mer information om säkerhetsinnehållet i den här uppdateringen finns på den här webbplatsen:  http://support.apple.com/kb/HT1222?viewlocale=sv_SE

Monky
8/17/15, 9:27 PM
#4

Testat att starta om men ingen skillnad. Fick en uppmaning att uppdatera till 8.4.1 idag så jag ska göra det inom kort. Återkommer när det är gjort! Tack för tipsen så långt!

[Jens]
8/17/15, 9:33 PM
#5

… och jag tipsade det till dig igår. ;) Uppdatera gärna iTunes ( på din dator) till senaste versionen också.

Upp till toppen
Annons: