Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 1485 ggr
Robecka
8/16/15, 11:50 AM

Försvunna kontakter iphone 5

Hej! Igår under dagen försvann plötsligt mina kontakter ur kontaktlistan på min iphone 5. Vissa kontakter finns av någon anledning kvar, men de allra flesta är borta. Vid sms-en står bara folks telefonnummer. Under kvällen igår lade jag in de flesta i telefonboken igen, och nu när jag vaknade var de borta igen. Synkade telefonen med datorn för några dagar sedan, men detta kom ju först igår. Är det någon som vet hur jag ska göra för att få tillbaka mina kontakter, eller eventuellt få dem att bara stanna i min telefonbok om jag lägger in dem igen? Tack på förhand

Annons:
adress
8/16/15, 2:51 PM
#1

Synkade du telefonen i iTunes - och markerat att bla kontakter skall ingå - så är det bara att ansluta till iTunes och välja återställa . Markera den senaste backupoen du gjorde för några dagar sedan. Där bör ju alla dina kontakter vara ok. Ett annat sätt är att markera " backup " av kontakter i iCloud - då har du alltid en kopia där - som du kan återställa ifrån. Lycka till ! P.S. Du har ju också ett inlägg från #Jens från igår - som handlar just om backup i iCloud. D.S.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Upp till toppen
Annons: