Annons:
Etikettappar
Läst 2566 ggr
Pernillagilberg
2015-08-23 20:34

Kalender tom i iPhone

Hjälp! Min kalender har tappat all information. Använder week calendar och nu är allt jag skrivit in borta. Har försökt att återställa från iCloud men den är fortfarande lika tom. Även den "vanliga" iphone-kalendern är tom. Inställningen är gjord så att alla aktiviteter ska synkas. Hur ska jag få tillbaka all information??

Annons:
adress
2015-08-23 21:03
#1

Du har inte av misstag valt en annan kalender i inställningar på Apple kalender eller Week Cal. Då kan det bli som du beskriver - eftersom du synkar emellan dom. Kolla i inställningar på ex Week Cal att det är rätt - eftersom man kan ha flera olika. Tror inte allt är borta - den hittar inte. Kör du backup i iTunes - eller bara iCloud. Är den markerad där att den skall vara med i backup. (Week Cal )

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Pernillagilberg
2015-08-23 21:27
#2

Jag synkar via iCloud och har försökt återskapa därifrån men det funkar inte. Har kollat inställningarna i Week calendar men ser inte något som ser fel ut.

adress
2015-08-23 23:44
#3

Inte Inställningar längst ner på skärmen i Week Cal - utan den som heter Kalendrar. Har du olika där och i Apple - blir det strul. Kommer du ihåg vad din kalender heter och står det samna i båda. Den kalender ( ditt namn på den) måste vara samma i båda kalendrarna och i iCloud. Är ganska säker på att felet ligger där. Annars försvinner inte allt. Har kört dom två kalendrarna både i iPhone och iPad samt på datorn i många år nu. All synkning fungerar perfekt. Backup gör jag normalt sett varje dag - ibland flera ggr per dag - med automatik via Google . Det är det bästa och snabbaste sättet. Då har du även en kopia på deras hemsida som du kan,kolla och ta backup ifrån. När det gäller batterier som tar slut snabbt - finns det i huvudsak 3 problem: 1 Bluetooth är aktiverat fast det inte används. 2 Platstjänster i inställningar är på - på alka typer av program - ex Facebook. Ligger då och kopplar upp sig till din telefon hela tiden - oavsett du använder eller inte. Instagram samma sak. Antingen bockar man ur att dom,får följa hela tiden - eller också hårdstänger man programmet när det inte används. Att ha Facebook under laddning ger en dålig kapacitet på batteriet. Dessutom är risken för att Laddare och ☏ blir varma. Så när ni lägger er och laddar - se till att Facebook och Instagram är avstängda under tiden. Avstängda kan dom bara bli genom att ni dubbeklickar på hemknappen - då syns alla öppna program. Ta ett program ex Facebook och drag rakt upp på skärmen - då är det helt avstäng tills du klickar igång det som vanligt. Ta för vana att göra så på alka nätbaserade program - så håller batterierna mycket bättre - och telefon och Laddare blir inte varma. 3 höll på att glömma den. Dålig mottagning ger per automatik högre batteriåtgång. Då ligger den hela tiden och söker signal - och få jobba mycket hårdare - och bli även varmare, Allt detta suger på batteriet.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Upp till toppen
Annons: