Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 4952 ggr
Peak303
9/15/15, 11:13 PM

iPhone som dör?

Min telefon har nu under ca 2-3v tid haft himla problem med batteriet, att batteriet dör riktigt snabbt och telefonen blir lätt as varm. Den har nu under ett par gånger den precis kommit under 20% i batteri dött flera gånger. När jag sedan sätter in laddaren så har den återfått batteri procenten som den haft då den dött, ex 20% som den hade precis. Dvs den har ju inte fått slut på batteri men ändå dör? 

Mitt abonnemang går ut nästa månad så ska skaffa en ny telefon då. Men det är ju ändå 1 månad kvar och känner att jag behöver att min telefon fungerar tills dess.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Annons:
adress
9/15/15, 11:53 PM
#1

Du skriver inget om vad det är för telefon eller hur gammal den är ?

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Peak303
9/16/15, 8:25 AM
#2

Missade det, 4s, 3,5 år.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

adress
9/16/15, 10:14 AM
#3

Ok. Har du provat att " tvångsåterstarta " telefonen genom att hålla in på/av knappen och hemknappen samtidigt tills telefonen stänger av sig (3-5sek). Du kan ha laddaren i samtidigt - och sedan låta den ladda fullt - när den startas igen. Om du har en låskod på telefonen kommer du att få slå in den efter Återställning.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Peak303
9/16/15, 10:23 AM
#4

Ska prova det, tack!

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

johan
9/16/15, 6:35 PM
#5

Under inställningar, allmänt, användning och batteri kan du se vilka appar som använder mest energi. Om det är appár som du vet med dig att du inte använder så mycket aktivt, kanske det är något som körs för ofta o bakgrunden. Bakgrundsaktivitet kan man tillåta eller neka per app, så det kan vara idé att se över vilka appar som får det om de drar mycket ström.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Peak303
9/24/15, 6:26 PM
#6

Nu till andra problem men med samma telefon.. Mobilen visar sig ha 19%, sätter in laddaren och helt plötsligt är där 29% på telefonen. BARA för att jag sätter in laddaren.. :S

Jag har uppdaterat till ios9 för att se om det hjälpte med batteriet. Vilket det gjort till en viss del. Den dör inte lika fort. Men vissa dagar drar batteriet as mycket och andra dagar inte alls lika mycket.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Annons:
adress
9/24/15, 9:59 PM
#7

Har du kollat tipset du fick under #5 ovan. Det kan vara ngn app som ligger och drar ström i bakgrunden. Brukar du avsluta apparna/programmen genom att dubbelklicka på hemknappen - och sedan dra öppna appar uppåt på skärmen ? I annat fall är dom aktiva hela tiden - och drar batteri.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Peak303
9/24/15, 10:14 PM
#8

Jag kan inte hitta den funktionen. Kommer in på batteri men inte mer än så. :S

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

adress
9/25/15, 4:21 PM
#9

Då har du inte senaste uppdateringen - IOS9…. Inställningar sedan Batteri. Då skall det komna upp en meny där du kan välja - Batterisparläge - visa i % och vilka appar som dragit mest batteri sedan sista uppladdning.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Peak303
9/25/15, 8:38 PM
#10

#9 Jo batterispararläge har jag. Men när jag läser det som stod i #5 så är det inte rätt med tanke på hur min telefon ser ut nu.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

adress
9/25/15, 10:56 PM
#11

Ta en skärmbild på hur det ser ut. Tryck till på Hemknapp och Strömbrytare samtidigt. Posta bilden i nästa inlägg.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Upp till toppen
Annons: