Annons:
Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 11178 ggr
Blanksteg
9/21/15, 1:38 PM

"Okänt nummer" i iPhone

Hej!

Jag fick nyss ett samtal från "okänt nummer". Svarade dock inte, då det aldrig har stått så förut. Brukar alltid stå "inget uppringningsID" även när företag och myndigheter ringer, nu när jag har Telenor. När jag hade Tele2 så stod det "Dolt nummer" tror jag.

Varför stod det "okänt nummer" nu helt plötsligt? Är det när privatpersoner döljer sitt nummer?

Annons:
Huygens
9/21/15, 1:43 PM
#1

Kan det vara då numret förbigår en televäxel? När någon ringer via portkod som går upp till telefon står det okänt nummer.

Niklas
9/21/15, 1:44 PM
#2

Är inte det när du inte har numret i kontakter?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Blanksteg
9/21/15, 1:45 PM
#3

Hm jag har ingen aning. Vad gäller portkoden så är det mitt nummer/namn som kommer upp.

Blanksteg
9/21/15, 1:46 PM
#4

#2 Men då borde väl själva numret stå med när personen ringer upp?

Niklas
9/21/15, 1:47 PM
#5

#4: Ja.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Blanksteg
9/21/15, 1:48 PM
#6

När en person jag inte har i kontakter ringer upp så står iaf numret med, och sen under så står det okänt. Men nu står det bara okänt och därunder okänt igen i listan över senaste samtal.

Annons:
Inkanyezi
9/21/15, 1:49 PM
#7

Okänt nummer, oavsett telefon, är ett nummer som inte presenterar sig. Det är okänt, därför att telefonen inte får någon nummerpresentation. Okänt nummer betyder alltså att du har blivit uppringd av någon som inte vill ge dig möjligheten att ringa tillbaka, genom att ha "hemligt nummer". Det är en tjänst man köper av teleoperatören, som gör att den uppringde inte får något nummer som samtalet kom ifrån.

Det typiska för sådana nummer brukar vara att det är någon slags försäljare, men också bluffmakare som försöker lura av människor kontouppgifter eller göra intrång i deras datorer genom att säga sig vara från Microsoft, liksom de som Radiotjänst anlitar för att fråga om man har teve, har en sådan spärr mot att telefonnumret visas. 

Så när du får ett okänt nummer, är det oftast något du inte vill svara på.

Blanksteg
9/21/15, 1:54 PM
#8

Ok tack!

Upp till toppen
Annons: