Annons:
Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 1942 ggr
Skitgalen
9/22/15, 6:08 PM

iOS 9; Medicinskt ID

Vet inte om det är någon som gjort ett sånt här inlägg men jag skulle så  gärna vilja uppmana er som uppdaterat era telefoner att fylla i Medicinskt ID under din profil i "kontakter". Det står längst ner i din profil "Visa medicinskt ID" du ändrar uppgifterna genom att trycka på "ändra" uppe i höger hörn. Till er som inte vet då.
Man vet aldrig när olyckan är framme och man är själv och ingen kan berätta för sjukvårdare. Det kan rädda ert liv, ta hand om er ❤️

Annons:
[Jens]
9/22/15, 8:32 PM
#1

Jag har gjort det och lämnat mina närmastes uppgifter så att de kan lätt ringa dem utan att man behöver låsa upp telefonen.

adress
9/23/15, 3:23 PM
#2

För att förtydliga. Har man lagt in MedID i telefonen - någon hittar den - och den är låst. Svep till höger längs ner på telefonen. Då kommer ett val som heter "I nödsituation " Där finns viktiga uppgifter om innehavaren av telefonen. Många glömme nog att lägga in uppgifter i Appen - men det kan vara livsviktigt som skrevs i första inlägget. 💉🔑

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

christerclaesson
9/27/15, 1:14 PM
#3

Tack alla för ett mycket bra tips. Har nu själv uppdaterat mina uppgifter och tänker sprida detta till mina bekanta.

Upp till toppen
Annons: