Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

Appar Inställningar Tillbehör Spel iOS Nyheter Utveckling iPod iPad Apple Watch Apple CarPlay iTunes Apple ID Tips Musik Foto & film Problemlösning Varningar Övrigt om iPhone/iPad/iPod
Inställningar

Hämta e-post direkt i iPhone

2015-10-05 11:04 #0 av: Skitgalen

Vad ska man ha för funktion på telefonen om man vill att alla mail ska hämtas direkt när jag får dom? Har testat att ha både Push och Hämta men jag måste ändå gå in på själva appen för att mailen ska komma fram... Jag har notiser aktiverat också men det hjälper inte..

Anmäl
2015-10-05 11:13 #1 av: johan

För att Push ska fungera krävs det att din e-postleverantör har stöd för det. 

Att det inte fungerar när du väljer hämta vid vissa interval låter märkligt. 

Anmäl
2015-10-05 11:18 #2 av: _Fisken

Min android-telefon har ett inställningsval som heter "Konton". Därunder finns bla. mitt Google-konto. Under Google finns bla synkning av mail. Den synkningen  kollar mailen med jämna mellanrum. Hur ofta finns ingen inställning för. (mail verkar då komma upp i telefonen relativt omgående, typ nån minut senare). 

Sen tror jag Energispar.läget drar ner på antalet förfrågningar. 

(Mycket troende..kanske andra vet ännu mer?)

Anmäl
2015-10-05 11:34 #3 av: Skitgalen

Det verkar som det funkar... Men däremot vibrerar inte telefonen? Det gör den aldrig när jag får mail eller när jag får ett meddelande på Facebook trots att jag har rätt inställningar :(
Har inte energisparläge på heller

Anmäl
2015-10-05 12:12 #4 av: adress

Det går att ställa in under " ljudinställningar" Både vibrering och ljud - beroende på ex mail ( brev) och Facebook . Finns även en inställning under " hjälpmedel" - där du kan kolla att inte vibrering är avmarkerat .

Anmäl
2015-10-05 12:23 #5 av: _Fisken

En fråga. Vad är orsaken till ditt alias "Skitgalen"?  Lustigt värre. Ha ha Glad

Anmäl
2015-10-05 14:26 #6 av: Skitgalen

#5 Varför "Fisken" ? :P

Anmäl
2015-10-05 15:04 #7 av: _Fisken

Nja, jag tänkte att du var "skitgalen" på din telefon. Därför tog du det aliaset. 

Anmäl
2015-10-05 15:38 #8 av: Skitgalen

Hur vet du att jag har "Skitgalen" på min telefon? Hänger inte med nu

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.