Annons:
Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 1268 ggr
JuniHundar
10/9/15, 7:32 AM

Iphone 5 vill inte vakna

Hej! min mobil för några dagar sen stängde av sig, en iphone 5 som sagt. och den vill inte vakna.  några dagar innan så stängde den av sig men gick att sätta på, men inte längre. min brorsa har hållt på att försökt att fixa den men det funkar inte. när han höll in låsknapp och hemknapp samtidigt så kom det upp man man skulle koppla till iTunes, det gjorde vi men jag har slarvat med att uppdatera ( iOS 9.0.2 ). men det står att man kan uppdatera fast det går inte ( tror att jag har förlite plats på den ) jag har 2800 bilder på och det går inte att ladda över!

om du har nåt tips eller kanske jobbar på nån repratör ( farsta, kärrtorp, skarpnäck)

Tack i förhand!🙂

Annons:
adress
10/9/15, 11:10 AM
#1

2800 bilder är mycket. Inget moln (iCloud) som du har kopior på - så du kan ta bort bilder och frigöra minne i telefonen. Uppdaterade du till 9.0 och 9.01 - så är det nog inte utrymmet som spökar. Hu mycket ledigt har du - och minne sedan start ? Under tiden - ladda telefonen fullt med laddaren ( inte datorn).

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

JuniHundar
10/9/15, 7:37 PM
#2

#1 hade 490 mg kvar, 32 från början. har inte iCloud. har testat att ladda fullt typ, men kan inte se batteriet… jag ska läna in mobilen imorgon och se om de kan göra något där….

adress
10/10/15, 12:26 PM
#3

490 MB kvar är väldigt lite. Frågan är om den klarar en uppdatering. - även om dom tar mindre plats numera. Tror att det är en stor anledning att den låst sig. Redan 32 GB är lite från start - om man vill spara bilder och/ eller musik - i den omfattningen. Varför inte iCloud ? 5 GB ingår ju gratis.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Upp till toppen
Annons: