Tips

Hjälp med iphone (simkort)

2015-10-14 16:29 #0 av: [Älskamig]

Hej!

Jag har precis tryckt in ett nytt nano-simkort i en iphone 5 som jag köpte i söndags. Dock kan jag inte börja använda telefonen för att det står att det inte finns någon service. Hyschar I brevet jag fick med ifrån Hallon (min operatör) så stod det att simkortet var aktiverat och klart att använda. Han jag köpte telefonen sa också att telefonen inte är låst!

Har googlat runt lite och fått tipset att starta om telefonen. Detta ger inga större resultat, tyvärr.. 

Vad ska jag göra? Postar även denna på mobiltelefoner.ifokus, då jag är i stort behov av hjälp med detsamma eftersom att hallons kundservice inte är öppet nu.

Anmäl
2015-10-14 17:45 #1 av: Niklas

Jag tror att det är deras kundservice som kan lösa problemet. Har du provat på något annat ställe ifall det är täckningen som är dålig?

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2015-10-14 20:38 #2 av: adress

Känner du ngn som har en iPhone 5 tom 6S - låna och stoppa in det sim kortet för at testa. Det är det snabbaste sättet. Fungerar de inte då - är det ngt med telefonen. Lycka till.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.