Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 4706 ggr
Sevgilims
2015-10-22 20:05

Vad fanken tar plats i iPhone?

Jag fattar inte vad som gör att mina bilder tar så jäkla mycket plats. Jag har nu 248 bilder och dessa tar upp nästan 1,4 GB i min telefon. Jag har rensat "senaste raderade" och det finns inget i ex Instagram el andra fotomappar i telefonen. Bildströmmen har en del men den ser man ju separat i minnet så det är inte det.

Kan jag ha gjort nån inställning som gör att bilderna blir extra stora el är det nån som kan ge nåt tips el förklaring på vad det beror på? 

Kanske ska säga att jag har en gammal 5a men väntar tålmodigt på min rosa guld! Den är nog på väg så egentligen blir det inte ett problem för mig så länge men tanken är att nån av ungarna ska ha den  så det är ändå bra att ev kunna lösa det.

Tackar på förhand

Annons:
[Jens]
2015-10-22 20:07
#1

Har du hämtat iCloud för windows och kollat för din iCloud innehåller? Eller är det bara i telefonen som du har ont om plats? https://support.apple.com/sv-se/HT204283

Sevgilims
2015-10-22 20:29
#2

Nä det är bara i telefonen. iCloud för Windows har jag dock inte… Ska man ha det fastän man har Mac? Jag har nästan inget synkat till iCloud - bara kontakter

adress
2015-10-22 21:42
#3

Något stämmer inte . Bilderna i telefonen kan inte vara på 5-6 MB styck. Var står det om du kopplar upp mot iTunes - eller var brukar du Synka.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

[Jens]
2015-10-23 06:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#4

Det kan vara en bra idé att prova att gå till Inställningar > iCloud > Bilder och sedan välja 'Optimera iPhone-lagring'. Det ska inte vara någon bock för 'Hämta och behåll original'.

Jag skulle gärna vilja se hur ditt lagringsutrymme ser ut. Min ser ut som du ser på bilderna.

Niklas
2015-10-23 11:18
#5

Fotograferar du med inbyggda kamera-appen eller någon annan? En del kamera-appar har möjligheten att spara bilder i TIFF-format och då blir det väldigt stora bilder.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Sevgilims
2015-10-25 10:34
#6

#3 - hur menar du med vad som står iTunes? Jag synkar i iTunes men vet inte riktigt var du menar jag ska kolla vad det står.

#4 - hittar inte Optimera iPhone-lagring… Konstigt…  Ska försöka lägga ut bilder på hur lagringsutrymmet ser ut.

#5 - jag använder den inbyggda kamera-appen

Tack snälla ni för att ni engagerar er för att hjälpa mig få till det här. Uppskattar det mycket! :)

Annons:
Niklas
2015-10-25 10:37
#7

#6: Har du filmat också eller ligger det bara bilder i foto-appen?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Sevgilims
2015-10-25 10:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#8

Så nu har jag tagit screenshots. Har raderat kite bilder nu så nu är det 238 bilder kvar

Sevgilims
2015-10-25 10:45
#9

#7 - finns några filmsnuttar också på totalt 4 minuter

Niklas
2015-10-25 12:25
#10

Filmerna kan ta mycket plats.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: