Annons:
Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 1588 ggr
IceTee
2015-10-28 22:17

iPhone 5, 6, och 6+

Går i tankarna på ny telefon och är inne på att skaffa en 6s eller en 6s+. Har just nu en 5s. Det jag funderar på är storleksskillnaden. Jag tycker att min 5s brukade vara otymplig i jämförelse med min 4s som jag hade innan, men jag vande mig efter ett tag! Så det jag funderar på är ju hur mycket jobbigare det blir? Jag vet att iPhone 6s+ är bättre på t.ex. batteritiden vilket lockar väldigt mycket! Jag är bara orolig för just storleken. Vänjer man sig vid den och hur lång tid tog det för er som har en? Vad hade ni för modell innan? Jag provade att hålla i en 6 och en 6+ idag, men eftersom det sitter ett sånt stöldskydd på baksidan av den i butiken var det svårt att bilda sig en vettig uppfattning om storleken och hur den kändes.

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
adress
2015-10-28 22:29
#1

Tycker du att 5S var otymplig så får du nog problem. Efter den km ju 6 - som redan var större den. Nya 6S är ju exakt samma storlek - men 6S Plus - den är gigantisk i gämförelse. Har haft alla modeller sedan 2007 - och nu för första gången Plus modellen. Den är " mycket " stor. Å andra sidan - när jag hade iPhone 6 - tyckte jag dom tidigare modellerna såg små ut. Tycker du skall välja 6S. Den är ju tunnare än 5S och mycket skönare att hålla i.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Kille77a
2015-10-28 22:33
#2

Inget utav dom

IceTee
2015-10-29 00:01
#3

#1 problemet är väl att det känns som att man får mycket mindre för pengarna… För att förtydliga så tycker jag inte att 5s känns otymplig alls längre, vande mig rätt fort! #2 alternativet är ju att välja en äldre modell och det känner jag inte för direkt

Medarbetare på Skor iFokus

[Jens]
2015-10-29 06:15
#4

Man vänjer sig fort. Jag valde en iPhone 6 och är så nöjd med denna telefon. Jag tänker inte byta till iPhone 6s eller 6s+ för det finns ingen anledning för mig. Jag har haft min under sedan 6an kom ut och då har man haft den ett bra tag. Jag är den som gärna vill ha telefonen i framfickan och då räcker 6an. Kanske skulle batteriet vara snäppet bättre men jag är nöjd ändå. 🙂 

Jag tycker 6+ är för stor helt enkelt men synd att jag inte kan få batteriet till 6an. Denna gång struntade de in att ha bättre batteri i 6s men kanske blir det det i iPhone 7.

IceTee. Har du alltid en hand/axelväska med dig så är det inga problem med en iPhone 6S+.

johan
2015-10-29 08:16
#5

Tycker 6s är perfekt storlek.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Niklas
2015-10-29 09:36
#6

Jag vande mig snabbt vid storleken på iPhone 6S. Det är skönt med den större skärmen. Däremot tycker jag att den fysiska storleken på telefonen är besvärlig. Det går inte att sitta med den i mina jeansfickor. Jag måste ta fram den. Ibland har jag den i ett skal jag kan hänga runt halsen. Det löser problemet men ser inte särskilt hippt ut och tar mer plats när jag inte har den runt halsen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Bribul
2015-10-29 13:08
#7

Foton, sms och telefon, då räcker 5s. Lagom stor och MYCKET bättre batteritid än 4s som jag hade förr. Vill man ha en dator, ja då får man skaffa 6 S.

Bribul
2015-10-29 13:11
#8

Plus att tjejer har mindre händer än killar 😜

IceTee
2015-10-29 15:42
#9

#4 ja, tråkigt med batteriet då det främst är det som lockar. Har alltid tighta jeans, så att få plats med saker i fickorna har jag glömt för längesen, haha. Det är väska som gäller! #5 vad hade du innan? Är batteritiden någon som stör dig eller funkar den bra för dig? Hur mycket använder du din telefon? #6 ja, det där med förvaring av telefonen har varit mitt peoblem sen jag fick min 3GS 2010. Har en lärare som fick plats med sin 4 i bh-n, men sån "tur" har inte jag… Lyckas dock alltid lösa det ändå! Kanske för att telefonen alltid förvaras i handen… Haha #7 beror ju på ens definition av "räcker". Min fästman har en 5s som han har i företaget och den måste han ladda flera gånger per dag för att den inte ska dö då han pratar mycket i telefon. Dessutom är det ju stor skillnad på kamerorna. Visst, jag föredrar min D3000 över min iPhone helt klart, men det är inte alltid man släpar med sig kameran överallt Tycker att alla smartphones är lite datorer nu för tiden, men det är ju vad man själv anser Ingen som har en PLUS alltså?

Medarbetare på Skor iFokus

Niklas
2015-10-29 17:17
#10

#9: Det finns flera här med iPhone 6 Plus. Vänta lite så dyker de nog upp.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

adress
2015-10-29 19:25
#11

#9 Tyckte/tror jag skrev i första inlägget - att jag har iPhone 6S Plus……… Har du några specifika frågor - så går det bra. 😇

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

IceTee
2015-10-29 22:10
#12

#11 missade det, förlåt! Var lite stressad! Tyckte du att den var väldigr stor i början? Hur förvarar du den? Varför valde du just en plus?

Medarbetare på Skor iFokus

JuniHundar
2015-10-30 11:31
#13

#5 6an och 6s:an är lika stora……………………

Annons:
FjantYoda
2015-10-30 11:41
#14

Jag har gått igenom (hos iphone då) 4, 5s, 6+ och nu 6s i vanliga storleken. 

Nu har/hade jag för det mesta rätt stora fickor vilket klart underlättade att ha 6+ men det är väl där jag känner fördelen med den mindre nu, jag får ner telefonen i fler fickor! Däremot är ju Plus trevligare att surfa på. 

Har inte superstora händer men upplevde aldrig att plus var på tok för stor dock.

https://www.instagram.com/aros_yoda/

adress
2015-10-30 22:32
#15

#12 Den är ganska stor - helt klart. Nu använder jag den mycket till surf och skriva olika dokument - då är den perfekt. Hade iPhone 6 senast och iPad Mini. Nu ersätter den båda. Jag har ett BookBook plånboksfodral till den. Skyddar mycket bra - lätt att ta loss - om man vill. Dessutom får jag kort och pengar med mig - när jag tar telefonen. En underbar telefon är det - med bra batteritid - bildstabilisering vid foto - vilket 6S inte har. Skärmen är otrolig fin.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

IceTee
2015-10-31 02:22
#16

#15 så du skulle säga att för din del är den värd de extra pengarna? Är så tacksam för alla svar här förresten! Det gör det mycket lättare att kunna bestämma mig! Min fästman får snart hem en 6s+ så jag ska ju få hålla i den och pilla lite osv för att lättare bilda en egen uppfattning, men det hjälper att höra era erfarenheter också!

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: