Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

Appar Inställningar Tillbehör Spel iOS Nyheter Utveckling iPod iPad Apple Watch Apple CarPlay iTunes Apple ID Tips Musik Foto & film Problemlösning Varningar Övrigt om iPhone/iPad/iPod
iOS

Glömt koden till min iPhone 4! Snälla hjälp!

2015-11-12 21:40 #0 av: Johannes_027

Hej! Jag har glömt min kod till min iPhone 4. Jag undrar hur man kan få tillbaka den till fabriksinställningarna eller något liknande. Eller måste jag köpa nytt sim-kort? Jag är väldigt tacksam för svar.

Anmäl
2015-11-13 08:50 #1 av: [Jens]

Handlar det bara om koden till ditt SIM-kort så kan du ringa till din telefonoperatör så skickar de dig en ny. Är det pin-kod för att komma in i din telefon så har du en guide här hur du går tillväga för att lösa problemet: https://support.apple.com/sv-se/HT1212

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl
2015-11-13 22:39 #2 av: Zpookey

Om det är koden för att komma in i telefonen så brukar man kunna låsa upp den om man loggar in med sitt AppeID som man har använt i telefonen, iTunes.

Tänk på att om du inte har tillgång till AppleIDt som använts i telefonen så kan du anse telefonen som förbrukad då Apple lagt in en spärr som ska förhindra andrahandsvärdet i stulna telefoner och det är inget som inte ens Apple kan lösa.
Så det gäller att komma ihåg sin kod eller sina AppleID-uppgifter. :)

Anmäl
2015-11-14 14:05 #3 av: Johannes_027

Tack så mycket :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.